lördag 28 november 2009

Det Optimala Telefonbolaget ...., håvar inte in några bonuspoäng hos familjen Göransson-Nilsson.

I någon salig, ljufvlig timmes tid när man hinner tala med Dr Böhlander, Sonen (som är yrvaken .., han sitter på tåget till Malmö .., i en veckas tid ska han praktisera där och mamman tänker på stenkastning och upplopp och annat elände ...) och AnnaPanna (som viskpratar, hon sitter just då i Globen och tittar på ryttartävlingar ..), ja, då fungerar telefonen, men sedan är allt sig likt igen.

Så pensionatsvärden tar bilen och åker till sin mammas sommarstuga och ringer därifrån till Optimal Telecom och berättar om eländet.

"Kabelfel .. men tyvärr, inga repartörer ute under helgen ..", förklarar den oskyldiga människan som tar emot samtalet.

I en veckas tid har vi - under största delen av tiden - varit utan en fungerande vanlig telefon.

På måndag ska jag ha fatt i den som är ansvarig för det här företaget och jag ger mig INTE.

Det är den sämsta service jag någonsin har varit med om och inte i något avseende ska jag anlita det här företaget.

Punkt.

8 kommentarer:

  1. Jag försöker höra hur du låter när du ska vara arg, men det går inte. Jag kan inte höra din röst som arg.
    Jag hoppas dock att du kan få till det på måndag så att de fattar att de förlorar stort på det här!

    Och jag älskar meningen:
    "hos familjen Göransson-Nilsson"

    SvaraRadera
  2. Lindalotta: du kan be herr Pv om ett röstprov ..-)
    Han vet ...., haha,

    SvaraRadera
  3. Det är så trist när sådana saker inte fungerar. I min panna står det Telia tatuerat - jag har RUBBET hos dem både telefoner och bredband. Det kanske kostar en slant men all service funkar, nummerpresentation, telesvar från fasta telefonen som skickas till mobilen, bredbandet snurrar på som det ska och så fort nåt går snett skickar de en händig kille i stor bil full med verktyg!

    Lycka till i din fortsatta jakt!

    SvaraRadera
  4. Skräpdåligt säger jag!

    Håller helt med LLG ang Telia! Jag har det på mobilen och de har bäst täckning. Hemma kör jag Bredbandsbolaget och jag har telefonen via bredbandet också. Funkar jättebra med några undantag men det är sällan.
    Men vore det inte Bredbandsbolaget här i huset med 100 mb i eget vägguttag så skulle jag välja Telia.

    Hoppas de skärper sig och lagar er ledning illa snabbt!

    SvaraRadera
  5. Jag hajade också glatt till av samma mening som LindaLotta.

    Använder du konvalecenstiden till att söka jobb i landet Halland, eller?

    Jomen nog kan jag tänka mig Elisabets röst arg. Fast den låter ju inte precis som min makes ... (då händer det saker ...)

    SvaraRadera
  6. Det är lite smålustigt för precis så där skrev jag för några veckor sedan i min blogg.
    Det förefaller inte vara någon större skillnad på telebolagen, samma skrot och korn.
    mvh R

    SvaraRadera
  7. det finns Sverker Olofsson i PLUS ....Själva har vi Stora Printe använd aoblem med COMHEM..........har deras hela paket med BREDBAND+TELEFONI+TV...........o inte fungerar Nummerpresentationen............SÅ NU E DET krig..............BETALAR FÖR DET MEN KAN FORTFARANDE efter många många många samtal o t o m hjäp av Granne Elgigante INTE FÅ RÄTT MED DET.........inte kan vi se vem som ringer trots vi betalar för det..........ja det e ett GISSEL med dessa upp-poppande bolag...........Ger mej fanken på att Telia e de bästa o ha me o göra.......Men vi har ju COMHem i huset....ja så hur gör man........LYCKA TILL......KRAMAR!!

    SvaraRadera
  8. Å då ska jag bara berätta att vi har just Optimal Telecom och det fungerar jättebra... i här i huset vid vägens slut.
    Visst har vi varit med om avgrävda kablar, tror att de använder Telias här och det tog två dagar, precis som för Telias kunder.
    Att vara utan telefon är hur jobbigt som helst oavsett bolag.
    Det minsta de kan göra, förutom att fixa felet, är att justera räkningen neråt.

    SvaraRadera