Rätt man på rätt plats ...
Tänk, vad det betyder med människor som är som skapta för det arbete dom har!
Jag tänker på läkaren på vårdcentralen i Getinge som var så förstående .., eller den vänliga kvinnan på Arlas kundcenter i Stockholm .., och på postens supportpersonal som hjälper oss när det krånglar till sig .., och alldeles särskilt tänker jag på den nye mejeribilschauffören.
Han kommer som en frisk fläkt med varorna!
Alltid leende ., hälsar glatt på alla .., ja, han sprider helt enkelt sån god stämning.
Igår hade jag fullt upp med annat när han ropade det där snälla, så idag bad jag om ursäkt för att jag kanske upplevts som stram .., men det var så mycket annat .., och så berättade jag hur perfekt han är i sitt jobb och hur mycket vi tycker om honom.
Då berättade han att jo, han var rätt ny på jobbet .., hade börjat direkt efter gymnasiet och som han trivs!!!
"Man får träffa mycket trevligt folk och ja, det är fritt, även om jag har en viss rutt att följa", sa han.
Jag frågade efter hans namn?
Joakim Karlsson, sa han.
I morgon skriva ett mejl till den som sköter anställningarna hos Arla och berömma denne unge chaufför.
Det är precis vad jag ska göra.
Jag brukar också göra så, höra av mig gällande de som jag tycker är riktigt bra, människor som jag möter i deras profession. Tror att det är ovanligt, för deras chefer brukar bli snudd på förbryllade.
SvaraRaderaKattis: ja, det brukar jag också göra ..., och det sa den här Joakim också .., "du får gärna säga det till min chef" ,-)
SvaraRaderaNu har jag letat efter telefonnumret till Arla och får fråga efter den som har "hand om det".
Lite trött och miljöskadad... Sökte efter "gilla" knappen... Kom lite lätt rodnande på att den finns inte här.... Du har så rätt... Man ska berömma människor, vi gör det för sällan...
SvaraRaderaleina: ,-)))
SvaraRaderaJa, det ska man .., berömma om man tycker att nånting är bra, det tycker jag.
Toppen!
SvaraRaderaMånga är alldeles för dåliga på att berömma.
Hoppas att du får tag i rätt person direkt så att din info inte försvinner in i nån anonym kundtjänstinkorg.