Dagens fönster ...
Ett misstag som kostade oss dryga tusenlappen gjorde vi under resans gång - den till Skottland och Cornwall -. Jag hade bokat tur-och-returbiljett med buss från London till Plymouth, där vi sedan skulle hämta ut en hyrbil och när vi kommer till London från Edinburgh säger jag till pv att det är lika bra att vi kollar upp biljetterna på en gång, eftersom vi skulle ha ont om tid morgonen därpå, då, när vi skulle iväg med bussen.
När pv sen söker biljettautomaterna och knappar in det enda nummer vi har fått, så finns det inga biljetter och när han söker upp National Express för att höra vad som hänt, så hittar dom inte heller några biljetter. Pengarna är dragna från kontot, men bokningsnumret stämmer inte.
Jaha, vad göra?
Det blir till att köpa nya biljetter .., med helst samma ankomsttid som dom förra - vi skulle hämta hyrbilen klockan 16.00 - och biljetter fanns, men ..., den bussresan gick rakt norrut till Bristol och därefter rakt österut till Victoria Station i London! Samma restid, men lite galet kändes det ju.
Nåja, man får vara flexibel .., nu fick jag - genom bussfönstret - fånga några fönster i farten i just Bristol!
Åh, så irriterande och vilken stress det utlöser! Det var ju en himla tur att ni kollade kvällen före!
SvaraRaderaFinns det någon möjlighet att få tillbaka pengarna?
Hoppsan. Vi som brukar (för min del "brukade") boka National Express åt våra kunder. Har nog aldrig varit problem.
SvaraRaderaRuta Ett: pv säger att han ska höra av sig, men det har han iaf inte gjort ännu. Men retligt var det. Och vi fick ett påminnelsemejl om bussbokningen, men inte där heller fanns något annat nummer.
SvaraRaderaBert Bodin: jag utgår från att det är vi som har gjort nånting galet; men varför skulle jag skriva upp ett bokningsnummer bara så där ...?