Uppdatering ...
Fick nu på morgonen ett sååå vänligt mejl från kundtjänst hos TotalAV och således är ärendet avslutat och jag kan andas ut.
Härligt!
En dryg hundralapp i månaden dör man förstås inte av, men om man nu inte vill fortsätta med det abonnemanget, borde det ju vara en enkel sak att avsluta det hela.
Det är likadant med dagstidningar, tycker jag.
Att klicka ja till ett abonnemang är ingen konst, men när det gäller att avsluta, kan det i vissa fall vara långt mycket knepigare. Ofta får man ringa till kundtjänst och det är ju smart uträknat, för då kan det säkert vara så att många t v e k a r och tycker att det känns obehagligt. Jo, det är jag övertygad om.
Nåväl.
Nu kan jag släppa detta.
Man får gratulera!
SvaraRaderaJag skulle tro att enklare uppsägningsrutiner i själva verket skulle stimulera. Folk skulle våga prova mer.
Bert Bodin: instämmer tillfullo! / Elisabet
SvaraRadera