tisdag 18 februari 2020

Det finstilta ....


För en tid sedan när jag var hos friherrinnan, trodde jag att hon hade tonat håret på nåt vis.
Hennes är ju verkligen silvrigt, men nu var det så otroligt glansigt och fint.
Då berättade hon att hon av någon vänlig bekant fått ett så kallat silverschampo och hon hade två flaskor och nu skulle jag få ta hem en av dem och testa det här schampot.
Jag föll pladask .., det grå blev så fint silvrigt och glansigt och efter två hårtvättar/tester, lämnade jag igen flaskan, tackade för lånet och gick därefter in på nätet och beställde precis ett exemplar till mig själv.
(Se bilden).
Det var snabb leverans och jag var helnöjd.

Så .., några veckor senare fick jag betalningspåminnelse om medlemsavgiften till det här företaget. Jag fattade absolut  i n g e n t i n g och satte mig bums och googlade företagets namn och kunde då läsa att så snart man beställt en vara, ja, då ingår man också ett medlemskap och även om varan kanske upplevs som billigare än andra varumärkens, så tas det hela igen på medlemsavgiften.
(Ja, det kursiverade stod förstås inte, men det förstår man ju).
Första månaden är fri.
Många kunder var mäkta förgrymmade .., dom hade helt enkelt inte uppmärksammat att pengar dragits månatligen förrän lång tid gått!

Ja, jag blev också upprörd och arg, men egentligen inte på företaget, utan mer på mig själv. Hur kunde jag vara så slarvig och inte läsa igenom villkoren noggrant? Det står klart och tydligt att Luxplus är en medlemsklubb och att man betalar 89:- i månaden för detta.

Så satte jag mej och mejlade vänligt kundtjänst att jag bums ville avsluta mitt förhållande med Luxplus. och att dom gärna finge skicka betalningsuppgifter så skulle jag göra rätt för mig och jag förberedde mig på krångel och elände och tänkte att nu får jag väl hålla på och betala 89:- i all evighet, ja, jag hade liksom laddat upp lite. Det vet man ju hur många trilskande företag det finns.

Men se, det behövdes inte!  En sååå vänlig "Rasmus" på kundtjänst avslutade genast det hela och nej, han skulle riva betalningspåminnelsen. Allt gick som smort.
Jo, jag kan säga att jag liksom "kom av mig".

Och ..., det gäller som sagt att läsa det finstilta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad hette företaget ? Detta är nåt som jag vill beställa /Babsan oinloggad på jobbet

Elisabet. sa...

Babsan: Luxplus ..., men tänk nu på att avbeställa medlemskapet!

Elisabet. sa...

Babsan: finns på andra ställen också!

Evas blogg sa...

Det där med att läsa det finstilta det har vi fått lära oss nu när vi köper ett nyckelfärdigt hus. Eller rättare sagt: det vi skulle ha läst. Blir lite dyrare än vad vi tänkt, om man säger så.

Elisabet. sa...

Evas blogg: oj, är det så ni känner det ., att ni missade nånting i kontraktet? Så irriterande!