lördag 24 december 2011

Julabadet i Haverdal ...



Och pv cyklade dit och hade med sig filmkameran.



Det här har blivit en tradition i Haverdal och första året var där bara ett 30-tal modiga som vågade sig i havet!

Idag var det betydligt fler och en av dem var min chef - Magnus Kock-.

Tittar man noga på film nr 2, ser man att några minsann fuskar och kommer upp igen alldeles torra om överkroppen .., men på slutet .., då kan man skönja såna som dyker i vattnet!

Temperaturen ..., kring 4 - 5 grader!!

Och nästa år ska vi vara med, den eminente kommentatoren pv och jag själv.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tack PV för den intressanta studien.
Roligt.
Kram från Tyresö

görel sa...

Galningar!! Jag har bekanta som har sommarhus i Haverdal, har aldrig hört att de har julbadat, men måste fråga, åtminstone herrn i familjen skulle mycket väl kunna kasta sig i de kalla böljorna!

Anonym sa...

Huvva! ellem

Evas blogg sa...

Tack för filmen pv! Vilken tur det var soligt och fint. Men jisses vad kallt det skulle varit. Modiga människor.

Turtlan sa...

Tack för filmrapporteringen bäste Lokalredaktör PV på plats när chefredaktören var på annat uppdrag.

Uuuuhhh så kallt...

Cecilia N sa...

Jag vet att man vid en strand strax norr om Visby badar till påsk, men julbad, nej tack. Inte ens påskbad kan man tubba mig till.

Så trevligt att redaktionen är utökad där på kullen.
Och efter ett tag blev det även lite handling i den andra filmen. ;-)

Elisabet. sa...

Eva, görel, ellem, Eva, Turtlan och Cecilia N: tack som har kommenterat!!

Ni anar inte hur pv har tittat in och undrat .."men är det då INGEN som har förstånd att uppskatta detta kulturella mästerverk!", ja, hans filmande, alltså och häromdagen sa han ..."det ska då f-n va filmregissör, ingen som förstår storheten i denna lilla film!"

Nu ä n t l i g e n ..,-)

Stor kram till er alla!
(Och jag tycker att den är jättebra!)

Anonym sa...

Oj då!

Kan verkligen förstå att PV undrade över uteblivna kommentarer...
När Bloggmadamen skriver om ditt och datt så haglar kommentarerna in. Men när PV ger sig ut på "kommenderat" uppdrag med filmkamera och håller stadigt i den så kvalitén blir bästa på länge och filmar en STOR händelse till bloggen.

Ja då uteblir kommentarerna.
Jag förstår honom!

Så här kom en till :-))

Turtlan (idag inte inloggad)

Elisabet. sa...

Älskade Turtlan: jag högläste för honom nu och han gapskrattade och strååålade av lycka ,-)

Monica sa...

Jag tycker film nr 2 ÄR ett mästerverk, mycket bra kommentarer och jag kikade noga för att se de som dök och just de imponerade, springa ut och in i vattnet, det kan jag tänka mig själv:-), ungefär den temperaturen om vårarna på Gotland;-), härligt soliga vyer med det glimrande havet;-)