onsdag 30 januari 2013

Och här är dagens vinnare!



Idag hade jag bestämt mig för att filma med den riktiga kameran, men se den bara stoppade efter några minuter, så det var till att ta fram Iphonen och så fick den träda i tjänst.



Förstapriset: två örngott (tack Eva i Tyresö!) och en pizza-slizer/skärare (tack Sonja & Gösta!)  går till ..., ja, en som i alla fall brukar äta pizza, det har jag minsann sett.
Grattis, grattis!

Alla vinster är nu postade, även den vackra och lena scarfen som går till Närke!



Andrapristagaren får välja mellan flera olika böcker vilka alla syns på filmen.
Grattis till dig!
Och du kan behöva lite avkoppling med läsning, det tror jag bestämt.
Här sitter Gösta och bläddrar i dagboken som han tyckte var så fin.
Böckerna har sponsrats av Biggan i Hudiksvall, Gösta, Eva i Tyresö, samt Ulrika.


Sonja och Gösta bjuder på fisk från ugnen och underbart god potatismos till .., plus grönsaker och sallad och julmust!
Sen blir det prat om allt möjligt; mest om pElle som inte längre finns .., om tal eller inte tal vid begravningar .., och Gösta säger - efter dragningen - att han känner sig trött och aningen orkeslös, kanske ska han ändå gå till sin doktor?


En liten hälsning skrivs till vinnaren av pizzaskäraren/örngotten.


Sen åker jag hemåt.
Solen  f l ö d a r!
Tänk, i morse var det deprimerande helgrått ute, som gjort för att man skulle vilja dra täcket över huvudet och inte titta fram förrän i början av april!
Några timmar senare känns det som  v å r  i luften!

Helt obegripligt!
Men lika ljuvligt!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hedgren tackar allra ödmjukast och väljer bokkalendern som Gösta rekommenderar!
Tack igen och kraaam!

Elisabet. sa...

Hedgren: det kommer med posten innan helgen! Grattis!

Ulrika sa...

Haha, ja...jo...det äts allt en del pizza här. ;-)
Tack snälla!
Örngotten är jättefina och jag vet nån som kommer att gilla dem lite extra eftersom hans favoritfärger är svart och orange (eftersom förra rallybilen var det och nästa också blir det). Vi har svarta lakan så dessa blir ju pricken över i:et. :-)

Kram på er allihop!

Evas blogg sa...

Nä, inte nu heller. Men grattis till vinnarna. Jag hade spetsat in mig på örngotten men det finns ju affärer som säljer sådana. Nej då, jag är inte alls bitter ;)

Ulf sa...

Nu måste jag vara med nästa gång.

Monet sa...

Alltid lika roligt med det fantastiska lotteriet! Roligt att se lite av det fin Halmstad. Mellansonen bodde där några år och vi bodde då på ovanvåningen i det gamla fängelset vid slottet!

Elisabet. sa...

Ulrika: jo, jag misstänkte väl det ,-) Kul att han gillar orange!

Eva: ,-))) Jo, du har nog inte så långt till den där butiken ,-)

Ulf: det tycker jag!! Välkommen!

Monet: Har tittat på Gokväll ikväll och till min förvåning upptäckt hur otroligt vacker en annan stad är .., SUNDSVALL! Otroligt!

Monet sa...

Ja, och kollar du Musikanta ser du en annan väldigt pittoresk stad - Söderköping!

mossfolk sa...

JAAA!!! Tjoho!!! Jag höll verkligen en tumme för den jättefina sjalen med den härliga färgen. Tack snälla Elisabet och tack snälla Ann! Ja och tack snälla Gösta också -som vanligt alldeles utmärkt som notarius publicus.

Nu har jag tackat klart ;)

Elisabet. sa...

Monet: ja, men det vet jag..., där irrade vi omkring innan vi hittade till Madame Bloggblad ,-)
Och läser man hos Ulrika ser man hur vackert det är i Nora!
Själv tycker jag inte att Halmstad är särskilt vacker som stad, jo, just vid Nissan.
Ystad och Helsingborg är andra vackra städer och Simrishamn, Kivik ...,-)

Elisabet. sa...

Mossfolk: heja! Så glad jag blir!

Ruta Ett sa...

Grattis till alla vinnarna och grattis Mossfolk till sjalen. Det är väl en färg som klär dig?