onsdag 28 mars 2018

Ledig dag ...


Och den inleddes med att skyndsamt "he sig ut" för att ge fåglarna mat.
På nästan alla grenar i eken satt då uppburrade starar, somliga satt två och två - nära varandra - andra lite för sig själva. Åååå, det gjorde mig så ont om dem!
Tänk, om man hade kunnat öppna ytterdörren och bjuda in dem alla .., tänk, om dom hade kunnat få värma sig här inne och äta lite mat .., tänk, bara ..., att efter den långa resan från söder och så komma till detta!

Inhandlade ännu en 20-kilossäck med solrosfrö igår, men det var den sista vi hade i affären.
Nu är det bara att hoppas att värmen kommer!

Natten mot idag drömde jag så underligt.
Jag befann mig i en bil och satt på höger sida i baksätet och vi var fyra personer i bilen - chauffören var en ung pojke från Malå - och han körde som en bandit på rymmen från polisen! Det som fascinerar mig .., det är att jag i drömmen kan se passerande reklamskyltar så tydligt, med text och allt .., jag begriper inte hur det går till!
Det är såna saker som ibland får mig att tro på en slags parallella liv!


Och solen strålar!
Idag ska jag hämta hem askan efter lilla pigan.
Så fort jag skriver dom här raderna, börjar tårarna att rinna.
Lilla älskade Nelly ..., solstrålen i min sextioårstillvaro!
Tänk, att en liten hund kan sprida så mycket kärlek!

Nåja, nu är det som det är.
Djur dör och människor dör, det är livets gång. 


Lillskruttan!

Ja, ja.
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, torka tårarna och plocka bort lite.
I helgen kommer såväl Anna och Micke som Anders och mina barns pappa på besök, så nu gäller det att ta fram dukarna  .., alla små "högar" av allt möjligt ska täckas över. Pv tror t.om. att vi får köpa flera stycken, modell större!




1 kommentar:

Cecilia N sa...

Undrar jag om inte du skulle gilla filmen "Your name".