fredag 18 april 2014

I affärens entré ....


.... upptäcker jag den här lappen.
Blir glad.

Och så handlar vi lite inför morgondagen och en hel del småprat blir det också.

Rara, vänliga kunder.

Snällord som lägger sig som bomull runt hjärtat.

Dessförinnan middag på Göstas Café i Steninge .., mängder med gäster (alla obekanta nästan) .., havet där utanför och ett stilla eftermiddagsregn som övergår i solsken.

Sist av allt tittar jag in på Trädgårdscompaniet och köper två stora Riddarsporrar, vilka pv får den äran att plantera i rabatten.

2 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Middag på Göstas, solsken och inköp av superdupergiftiga riddarsporrar låter som en fantastisk långfredag.

Bilden på den härligt positiva affischen tänker jag tjyva av dig.

Jag har nämligen en önskan att inom kort ska en liknande affisch finnas i vår närbutik där det står att det blir en "match på kul" nere på gamla idrottsplanen som nu för första året är i Folketshus i Vaplans ägo.

Elisabet. sa...

gunnar i vaplan: det tycker jag att du ska göra! Jag tycker att det är så himla bra och minns att Anders och hans kompisar brukade göra nåt liknande i Ystad .., bara träffas och spela fotboll någonstans.