torsdag 17 april 2014

En sån vill jag ha! 


Arbetskamraten - hon som numera är friherrinna och gör vad som faller henne in om dagarna - kommer på besök. Med sig har hon min favorit - hennes underbart goda lavendelkaka med smak av lime - och så är hon iklädd "målarrocken"/konstnärsrocken från Gudrun Sjödén, ja, inköpt för flera år sedan.

Det ska jag säga er .., att en sådan ska jag försöka få fatt i!

Färgen är helt ljuvlig ..., och så len bomull och stora fickor .., avskuren ovanför bysten och slits i sidorna!

Det hade lika gärna kunnat stå "Elisabet" på den.

6 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Nog är blått flott! Härlig rock! En sådan skulle jag också gärna bära!
Glad Påsk önskar jag dig!
kram M.E

annannan sa...

En sådan måste du kunna få uppsydd av någon som syr.

Min mamma som var hemkunskapslärare lät sy upp rockar i den modellen i vackra tyger som hon hade på jobbet, för att kunna vara sig själv och ändå rimligen praktisk bland kladdiga ungar och grytor.

Jag använder de rockarna i stället för förkläde i köket numera, som en hyllning till mamma och för att det är praktiskt.

Elisabet. sa...

Melody and M.E: jag är ingen större fantast av blått, det måste vara rätt nyans och det är det här för mig ,-) Jag älskar den!

annannan: å, då ler nog din mamma från sin utsiktspunkt, var den nu är ,-)

Ruta Ett sa...

Snygg modell! Den kanske jag ska prova på!

Evas blogg sa...

Ja en sån skulle passa dig. Jättefin!

Anonym sa...

En sån har jag sedan många år - fast knallrosa! Tror GS kallade den Artistrock. Kolla på Tradera och liknande ställen.
Biggan Sth