torsdag 16 juli 2015

Tur och retur ...


Så där knallblå är inte himlen, men min Iphone väljer att visa den så, utan filter, t.om.

Nåja, vackert var det i alla fall när jag alldeles nyss cyklade till Ugglarp för att köpa grönsaker till eftermiddagens fisksoppa ..., och så hemåt igen och det gäller att hålla sig vid sidan om .., ingen vägren finns och jag är livrädd att hamna för långt ut åt endera hållet, ty där är mycket trafik nu i juli.

I hagarna låg föl och vilade .., medan deras mödrar stod alldeles intill och höll lite vakt.
Stoooooora flockar med starar hade flyguppvisning .., det var till och med bilister som stannade och tittade .., helt fantastiskt var det!

Och nu bär det iväg åt andra hållet.

Nu ska jag ta sikte på fiskbilen utanför affären i Haverdal;: fisk till soppan ska inhandlas!

Här hemma håller pv ställningarna; dvs, han pysslar med köksfönstret.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Det är bra att det finns fiskbilar. Luleå har sedan flera år ingen enda fiskaffär, vilket är skandal.

Men vi har Rönnbäcks fisk, som kommer med allehanda läckerheter några gånger i månaden, med sin röding, sin lax, sin skrejtorsk ... och en massa annat godis.

mossfolk sa...

Jag åkte i kö bakom en cyklist igår. Där fanns ingen väggren och var mötande bilar hela tiden och bilkön bakom cyklisten växte sig allt längre. Oj, så stressad jag skulle ha blivit om jag suttit på den där cykeln!