söndag 23 augusti 2015

Glädjen ....


Det blev så abrupt det här med dragningen i uppmungringslotteriet - pv hade precis kommit hem från sjukhuset och jag stod på språng för att åka till jobbet -, så här kommer en liten summering.

Mycket av den här omgångens glädje bestod av möten.

Möten med goda vänner .., samvaro, helt enkelt.

Barbro i Uppsala hade haft lilla Noelle på besök och mormorshjärtat värmdes när den lilla damen i bilen sa att hon skulle komma att sakna sin mormor.
(Bilden längst upp till vänster).

Mossfolk i Hallsberg gladdes åt lille Noah.
Vilken mammaglädje!
(Bilden till höger längst uppe).

Eva på Frösön, men just då på Rödön, var hundvakt och gladdes åt ljuvliga sensommarkvällar och dagar.

I Karlstad spred en rabarberplanta glädje- det var Turtlan det -, som igår dessutom fyllde 50 år!
Hurra, hurra, hurra, hurra!
Att hon sedan vann den lilla burken med marmelad, gjorde ju inte saken sämre.

Anne i Mantorp skrev så här: Jaaaaaaaaa, jag är med. Äntligen!
"Mitt bästa är flera roliga saker jag gjort under sommaren, men nummer 1 är alla underbara bad  som jag gjort lite här och där i mitt Östergötland. Mest har jag badat i Svartån men även i Vättern där det är så långgrunt att fötterna blir sandfilade och jättefina innan man kommer så långt ut att man kan doppa sig. Några små sjöar har jag också plaskat runt i och alla baden har varit i nästan badkarsvarmt vatten. Den här sommaren har varit perfekt enligt mig, så får alla andra tycka tvärtom om dom vill. Att det regnar mellan varven är bara bra för mitt bästa nummer 2 och det tänker jag spara på ifall att det blir någon mer tävling."
 
Kerstins hand .... och en till.
 
Kerstin i Dalarna hade fått träffa en liten, liten människa.
 
 
 
Ulrika hade varit i såväl Kyrkås som på Orust och träffat goda vänner. 
Lycka!

Helena i Uppsala berättade om sina fastrar som kom på besök och hur hon då hade möjligthet att hjälpa dem att tyda gamla skrifter - det gällde släktforskning -. 

Friherrinnan i Steninge gladdes över ljuvliga sommardagar, bad i havet och bara detta att vara fri.

 
Och den storartade madamen i Göteborg, Ann, hon och maken hade givit sig iväg på en roadtrip till Småland och om detta berättade Ann lyriskt.

Såja, det känns bättre, så där så ni förstår hur mycket den här dela-med-sig-av-glädjen betyder! 

Tack till er alla!

1 kommentar:

Kattis sa...

...och det här uppmuntringslotteriet är något så vanvettigt fint! ❤️