lördag 19 september 2015

Det bästa för Ann i Göteborg ...


...den här veckan är att jag trivs så himla bra i nya kören!

Jag har ju bytt kör den här terminen från Dukansjungagospel-kören till Komochsjung-kören!
Jag tycker fortfarande om att sjunga gospel, men i repertoaren var det också en del låtar, som jag inte tyckte om; såsom visor, dansbandslåtar o.likn.
Till det kom också att en “klan” försökte göra kören till sin arena, och det var verkligen inte roligt! 

MEN-då hittade jag Kom-och-sjung, som kör samma koncept “att sjunga efter gehör” och som dessutom har lite fräsigare repertoar. Där har jag min nya k(ö)ärlek nu!

Det roligaste är att den här terminen är det tema “Hårdrock”, som jag verkligen gillar.
Man kan inte bli annat än glad när man får sjunga Aerosmith, Whitesnake och Metallica m.fl. Men hårdrock är inte, som många kanske tror growling och skrik, svett och distade gitarrer.
Här är en länk till hur det också kan låta. Det är Metallica och “Nothing else matters” – en av mina favoriter! Och här är en för dem utan “hårdrocksöron”!
Det är ingen tvekan om vilken jag tycker mest om!

Och här kommer rätt Metallicalänk.
\m/ Metal rules
Ann

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Kul att du tog med länken till "magrullaren". Det var en länk jag skickade till sonen, med anledning av att jag börjat göra "plankan". Detta är nästa nivå! Där är varken han eller jag än!

Ruta Ett sa...

PS Det var ett misstag att den kom med, såvida den inte kan inspirera nån till pausgympa på kontoret! :-)