tisdag 19 januari 2016

Ortosen och jag ...

Igår hade jag den där skenan på mig från elva till sex.
Det var bara hemskt.
Varmt, svettigt, klumpigt.

Idag har den varit på sedan niotiden i morse och tills jag kom hem kvart över åtta.

Varmt, svettigt, men det har fungerat och stundvis har jag nästan glömt att den är där.
Jag kan inte längre sitta i kassan, då skenan går så långt upp på låret, så det blir till att stå som ett A mest hela tiden. Bredbent, fördelandes tyngden.

Jag har varit i mejeriet och tagit hand om såväl Wapnös som Arlas leveranser och det var många tunga mejeribackar att lyfta ner och placera rätt, men peppar, peppar, så har jag inte haft ont i knäet och det är inte mer svullet än vanligt.

Over and out.

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Du är beundransvärd! Det finns ju ståstolar eller vad det kan kallas. Lite högre ungefär som en pall som man kan luta sig emot eller ståsitta. Men det kanske inte passar in i höjd mot kassadisken?

Hoppas det hjälper dig så det blir fortsatt lindring.

Babsan sa...

Men huuva för att du måste stå i kassan.Finns bra stolar ,ståstol eller vad det nu heter.Skönt att du inte har ont i alla fall

Elisabet. sa...

Turtlan och Babsan: men det där med ståstol det fungerar inte, för i varje kassa finns en stol som sitter på en svängarm; den är fastmonterad och där ryms inte någon fler stol. Att stå gör jag nästan alltid, men nu MÅSTE jag stå hela tiden, så det gäller verkligen att hitta rätt ställning.
Vi hade en sjukgymnast på Ica i Ystad som lärde oss vikten av att stå som ett A och det fungerar bra, tycker jag.

Anonym sa...

Å Bettan vad jag blir glad

Kram Friherrinnan

Eva i Tyresö sa...

Jag är också glad!!!!
Skönt att slippa värken o så duktigt av dig att tåla den där stora grejen!
Tack för fotona! GullBettan!

Elisabet. sa...

Lena och Eva i Tyresö: ja, jag har ju inget val, så det är bara att ha den utan att knorra ,-)