tisdag 15 mars 2016

Överraskning ...! 



Dricker kaffe och tittar på SVT:s gomorronprogram.
Där intervjuas teckenspråkstolkaren Romen Belcher som tolkade i alla fall Samir och Viktors bidrag till finalen av melodifestivalen, och jag ramlar nästan baklänges när jag ser vad han har åstadkommit! Så härligt!
Så livsbejakande!

Men hur kan man tolka så  i  t a k t, om man inte kan höra, det förstår jag inte?
(Lite senare vet jag .., han har kvar lite hörselrester).

Här kan man se hur det gick till och som han gör det!

Annat underbart  nu på morgonen: Tankar för dagen med Gunilla Bergström.
Tack Gunilla! Du fick mig att lämna sängvärmen och känna glädje inför den här tisdagen!

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Teckentolkaren och tjejen som breakdansade var verkligen behållningen på din lilla video! Kul!
De sjunger verkligen uselt, Samir och Viktor!