torsdag 21 april 2016

Resumé över en ledig dag ...

Två vinbärsbuskar har kommit på plats .., en kryddbänk för kryddväxter iordningsställd (men det lär dröja innan några kryddor växer där .., det ska ju bli halvt vinter igen)  ..., jag har klippt delar av gräsmattan (sen avled maskinen) ..., renbäddat i sängkammaren, dammsugit och torkat av ..., tittat på konseljen i slottet där HM Konungen meddelade vad den lille prinsen skulle heta; nämligen Alexander Erik Hubertus Bertil!
Hubertus Bertil!
För mig känns det som kaka på kaka, men det är ju hos mig det.

Och herr Lindqvist som ett längre tag (sedan Estelle fick sitt namn och han tyckte att det lät som namnet på nattklubbsdansös) befunnit i SVT-kylan, han fick nu sitta i studion där det mesta krånglade och inte var han väl i sitt esse, om man säger så.

Sist av allt så har Skellefteå förlorat hockeymatchen mot Frölunda och nu blir det spännande på söndag, ja, i alla fall för alla hemmavid som håller på "Schellet".



I Skellefteå AIK spelar Jimmie Eriksson - missminner jag mig inte är han t.om lagkapten -.
Hans farbror heter Anders och var min klasskamrat genom hela grundskolan och det här är Jimmies farmor - den omåttligt hockeyintresserade Ethel Eriksson hemma i Malå -.


Många är nog de malåbor som har en tavla signerad E.Eriksson på sin vägg.
Och tänk, en vänsterhand har hon också!

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Vilka fina tavlor!

En kryddbänk, det kanske man skulle ha... Vi har inte kommit längre än till att prata om att gräsmattan behöver klippas ;)

Evas blogg sa...

Nu blev jag väldigt nyfiken på hur kryddbänken ser ut :)

Eva i Tyresö sa...

Det låter som en fin ledig dag!!
Vi är nu hemma i Tyresö igen efter den långa bilresan. Det tar ca 6 timmar och vi tar två raster med matsäck! Tur att Ulf orkar köra för jag tycker det är alltför farligt om jag kör.. Man ska sluppit åt alla håll och alla är inte så kloka i trafiken!