onsdag 3 augusti 2016

Det är väl det förstås ....

Den där drömmen om en stor italiensk familj - men i det här fallet svensk - där man sitter vid ett bord och äter och dricker gott och nästan ingenting gör mig lika glad.

Hos Eva på Frösön såg jag en bild där hon ser så innerligt lycklig ut.

"Det är för att vi väntar på maten", eller om dom redan hade ätit, svarade hon och så barnen omkring sig och sonhustrur och svärsöner. Det var nu när dom var i Kroatien.

Ja, men precis så! 

Igår kom Maria, Peter, Emil, Anders och Maja körande från Ystad och jag arbetade egentligen till nio, men fick sluta en timme tidigare och så cyklade jag i racerfart till friherrinnan och duschade av mig och så samlades vi - inklusive friherrinnan - i Skepparstugan där det var fullsatt - räkfrossa drar alltid mycket folk -. Två sittningar är det, en vid sex och vid efter åtta och man kan välja att sitta inne eller ute, nu blev det inne.

En härlig kväll blev det!
Och jag hade bett Malin som ansvarar för det hela att komma med nån tomtebloss-fin-drink eller nåt sånt, ja, till födelsedagsbarnet, och mitt i alltsammans kom serveringspersonalen med Malin i tätet och det gnistrade och dom sjöng så fint och jag blev så glad, så glad!

Nu är det onsdag och ledig dag.
Somliga är på Holms golfbana och tävlar (pv, Peter och Emil), andra är i stan och strosar och har sig och själv ska jag ta cykeln och ta mig ett dopp i havet.


3 kommentarer:

mossfolk sa...

Åh så trevligt det låter! Jag hade absolut också föredragit ett dopp :)

Benved sa...

där har jag varit på bröllopsmiddag. Dottern bjöd in till ett födelsedagskalas som visade sig vara en bröllopsmiddag!
:-)

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, dopp är sannerligen livgivande :)

Benved: dotter och son tyckte att just där skulle vi slå till och ha bröllopsfest, när det nu blir :)