måndag 14 november 2016

Efteråt ....


Måndagmorgon.
Ny vecka. Ny giv på handen.

Alldeles strax bär det av till Slöinge vårdcentral för provtagning och i morgon är det träff med läkaren - hon som i fjol, när jag var så sjuk - lugnt konstaterade att "Elisabet, influensa kan vara farligt, man KAN dö av det - ja, hon ville väl liksom förvarna mig :)
Den meningen ska läsas med tysksvensk betoning.

Nu ska jag fylla på i fyra olika matstationer till småfåglarna.
Jag hoppas att älgarna - dom som var aggresiva - håller sig borta.




3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Blev det någon skyddsjakt på de där älgarna. Eller blev de bara utvisade?

mossfolk sa...

I slutet av varje vinter säger jag att nästa år, då överlåter vi matandet till grannarna. Det är ju så dyrt med fågelmat. Men så kommer den där nästa vintern och åh så roligt och mysigt det är med alla småfåglar utanför fönstret. Klart att vi ska fortsätta mata...

Elisabet. sa...

Bert Bodin: en av kalvarna sköts, men vad som hände med kon, den andra kalven och tjuren, nej, det vet jag inte. Jag har sett en enda älg här i faggorna sedan jag flyttade hit, så det känns lite spännande det här.

mossfolk: ja, det är nåt hemskt vad dom äter (eller gömmer undan)! Nu fyller jag inte alla till brädden, utan tre fjärdedelar kanske, det får räcka .. jag kan inte lägga ut åttahundra i månaden på mat till fåglarna ,-)