fredag 9 december 2016

Snart helg ....


Och först blir det johanssonrundan med hundarna och då har jag detta på min högra sida, jag har bara vänt mig om och tagit bilden. Ungefär i mitten av bilden kan man - när det är klart väder - se silon i Falkenberg. Tjugotvå kilometer är det från oss till Falkenberg, ja, om ni sitter och undrar.

Nelly hade absolut noll inspiration till någon promenad, men så snart vi kommit över bäcken, passerat lagården och hästarna och svängt ner mot havet till, då fick hon energi! Åååå, så hon sprang och skuttade och viftade på viften. Såna gånger går man hela tiden med ett leende .., man blir verkligen glad över andras glädje!


Kom hem och gjorde allt som brukar göras.
Renbäddade, vädrade länge och dammsög i sängkammaren (nu har vi likadana påslakan, det händer inte ofta ,-) .., har ätit fiskhandlarens goda fisksoppa .., fyllt på fröautomaterna till småfåglarna (rödhaken och nötväckan är numera dom enda som ger ifrån sig tillstymmelse till kvitter) och plockat undan här nere.

På ett A4-papper har jag skrivit ned det som ska ordnas inför lillejulafton den 21:a.
Det blir friherrinnan, Hilda och Patrik, Hildas mamma Mymmel och så Sonja, förstås. Och vi själva.
Blandad kompott blir det .., mycket veganskt, men även Janssons, sill och skinka. Och knytkalas.
Synd att inte min rödvitrandiga syster vågar sig ut på decembervägar, annars hade dom ju varit med.

Ser ni glaset på bilden här ovanför?
Ååå, det fick jag av Emma när hon var betydligt yngre än de tjugo år hon blir nästa gång.
Och som jag tycker om den!


Inga kommentarer: