måndag 2 januari 2017

Dagens fönster ...


.... finns i ett gult hus på en kulle, ja, och var den kullen finns, det vet ni ju.

Idag har Svea namnsdag.
Om någon av bloggvännerna heter Svea, så grattis!

Och så kan jag berätta att den som igårkväll på Sahlgrenska sjukhuset fick en ny njure, tycks må bra och njuren började fungera på en gång! Vilken glädje!

Den med bra syn kan skönja lite frost där ute på gräsmattan och himlen är ljust blårosa .., det är eld i kaminen och nu väntar sen frukost.

I ett annat liv - för si så där ett par år sedan - kände jag mig aningen förtappad om jag låg i sängen till åtta på morgonen. Det var som om dagen var förlorad.

Jag kan säga att den känslan har försvunnit; kanske med stigande ålder?

Visserligen vaknar jag vid sextiden .., ligger sen och lyssnar till P1, nyheter och tankar för dagen och lite annat och somnar av och till om, men känslan av förtappelse är som sagt försvunnen.
Det är rent av ganska skönt.

1 kommentar:

Bert Bodin sa...

Dina "förtappade" morgnar liknar våra helgditon. Lyssna till P1. Somna. Lyssna till P1. Somna ....

Jag kan alltså meddela att syndromet är att räkna som:

FULLT NORMALT.

(Detta kommer nu att läggas in i din journal.)