onsdag 17 maj 2017

Huspriser hemmavid ....

En f.d. klasskamrat till mig dog för några månader sedan och nu säljer hans fru huset.
Ringvägen - där huset är beläget - är på samma gata där jag själv växte upp, men Ringvägen delades av Uddvägen och det är underligt, barnen på Uddvägen lekte ofta för sig och vice versa.

Det var som om vägen blev en mental avdelare.

Här är länken till huset som är till salu.
Helt ofattbart vilka priser det handlar om.

När vi sålde mitt barndomshem 1993, ja, jag tror att vi fick 445 000:- och det inser man ju nu, att det var  b r a, med tanke på dagens prisnivå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

😁😁 Bara så du vet, tänker sälja mitt hus till den som jag känner kommer att ha lika mycket kärlek till det som vi hade. Är urusel på att göra annonser, och tack ock lov har jag aldrig behövt sälja hus förut. Och åhhh, vad jag önskat att jag inte behövt göra det nu heller. 1000 kramar/Renee

Elisabet. sa...

Renee: så kände jag det när vi sålde huset hemma i Malå! Och jag var övertygad om att alla känslor för huset försvunnit, men så när vi senast vsr i Malå för tre år sedan, då hälsade vi på hos Kurt och ...,, ja, Gerd! Jag gick ner till sjön medan dom andra stod kvar på gräsmattan och när jag kom upp kunde jag omöjligen prata, jag bara grät! Så var det dom icke-känslorna. Lycka till Renée! Med ALLT! Kram, kram!