fredag 2 juni 2017

Han Jeremy .....


Det här året går väl till historien - i alla fall min historia - vad beträffar viktiga val.
Först väljer amerikanarna Donald Trump till president och även om valet var i slutet av förra året, så tillträdde han ju i början av det nya året.

Sen stundade val i såväl Nederländerna som i Frankrike.

Och nästa vecka är det Storbritanniens tur - då är det nyval -, och i september val i Tyskland.
Himmel, så spännande detta är!

Under vår semester i Skottland förra sommaren, lyssnade vi timmavis i hyrbilen till Theresa May som intervjuades i det ena programmet efter det andra - eller var det kanske samma program -?
Vi tyckte att hon lät klok och sympatisk.

Jag vet inte om jag hyser samma känslor för henne numera (läs: det gör jag inte) och det är nästan så att jag hoppas på labours Jeremy Corbyn. Inte bryr han sig så värst mycket om utanpåverk heller. 

Nu ska jag verkligen läsa på om denne något kontroversielle herre, ja, först ska jag äta sen lunch.




2 kommentarer:

Annannan sa...

Theresa May förefaller vara norra Europas mest opportunistiska politiker. Hon representerade Remain före folkomröstningen...

Elisabet. sa...

annannan: ja, det är helt obegripligt hur ens bild av en människa kan förändras! Vi tyckte att hon lät då sansad och vettig och nu ..., är hon ju nästan rabiat mellan varven.