söndag 9 juli 2017

Det här med kroppsspråk ....



Jo, men jag tycker verkligen att det är så intressant det är med hur vi människor rör oss.
Om jag har kläder på mig som jag trivs i; som är bekväma och som jag känner mig fin i, då upplever jag helt klart att jag rör mig på ett annat sätt.
Säkrare.

Här, i den  här lilla svängen ner mot havet i landet Halland, rör jag mig också betydligt mer avslappnat, än när jag i en storstad och tappar bort mig själv.
Där känner jag mig bara ful och tjock.
Här hemma, nej, då glömmer jag bort det där, eller jag bryr mig inte.

När jag på sociala medier såg den här filmen (jo, den finns i ett tidigare inlägg) där den polska "first ladyn" - presidentens fru alltså, hälsar på det amerikanska presidentparet, fascinerades jag av vilket otroligt säkert intryck denna Agata ger!
Vilken underbart härlig energi och kraft hon utstrålar!

Läser lite på Wikipedia om henne.
Aha .., född 1972 ( som min äldsta dotter), lärare i tyska och anses vara mer liberal än sin make, Andrzej Duda.

Sen undrar jag ännu mera vad man applåderar åt?
Först Trump, därefter hans fru och så - lite tveksamt - den polske statsministern.


Inga kommentarer: