fredag 8 september 2017

Trerätters ....


Till förrätt valde jag en rödbetstartar med godsaker till .., ja, den var himmelsk!
Övriga valde kalvbräss.

Så kom huvudrätten och var förrätten himmelsk, går det knappt att i ord beskriva det ni ser här ovanför. Det var skivar av rådjur och så vanvettigt mört så det var som att skära i smör!
Till det nån slags rotsaskchips, mos eller puré på mandelpotatis, några skärbönor och ja, ni ser ju själva. Jag undrar om jag någonsin har ätit nånting så ljuvligt?

Sen blev det efterrätt.
Då valde pv och Sonja nånting med päron, själv valde jag friterade små äppelmunkar med vaniljglass och hjortronsylt.

Allt var till självkostnadspris och tillagat och serverat av restaurangeleverna på Sturegymnasiet; ja, dom i sista årskursen! Efteråt gick vi in i köket och bugade för kocken, som enligt en av servitriserna mest brukade hålla till i serveringen. 

Halleluja, vilken lunch!


Sonja och friherrinnan gjorde oss sällskap.
Och jag ler när jag ser bilden .., för en ser ytterst bestämd ut och en aningen häpen.

Tack pv som bjöd oss alla!

5 kommentarer:

Babsan sa...

Ser allvarligt ut

Turtlan sa...

Å så kul! Jag har ätit här på resturangskolan en gång för länge sen. Kalasbra! Borde göra om det!

Kattis sa...

Mums!

Evas blogg sa...

Men åh så mycket gott!

Elisabet. sa...

Turtlan, Kattis och Eva: så mycket kan jag säga, att detta ska vi göra om! Men först ska menyn få bytas ut, så får vi smaka nåt nytt.