lördag 29 december 2018

Ögonblick ...


Fina, goa, rara Emma som får pill av sin mormor, men som efter en stund säger ..."mormor, jag tycker att du ....", och jag fortsätter ..."verkar lite oengagerad" .., jo, just så var det. Ajabaja, nu får jag skärpa mig!


Om det är nånting som förenar familjemedlemmarna, så är det nog - förutom att vi alla är tämligen idrottsintresserade - glädjen i att ha djur omkring oss.
Som Marias härlige Charlie; en blandning mellan flatcoated, - och golden retriever.
Mjuk och go och studsig och fylld med energi!
Och Maria sååå lycklig som matte; som äntligen har en egen hund!


För en stund sedan kom den här bilden från AP.
Hon har varit ute på morgonritt med Gabbe och nu blir det påhälsning i hagen bland fölen.


Hon som en gång föresatt sig att ha en egen häst, ja, det har hon ju också.
Stor lycka.


Men glädje till nånting kan ju vara så mycket annat.
Barnens pappa .., han tycker också om djur, men även att ha en fin bil, ja, jag vet inte hur många gånger han hann byta bil under våra många år tillsammans och det har fortsatt, det där intresset.
Så när han kom hem till Skåne igen, då blev det en bild av nya bilen i biltvätten.
Jodå, nu blir den fin!


Ett föl i hagen.
Blir man inte varm i hjärtat ...?


Och Anna och Mickes katt Tilly som kollar hur det ser ut i diskhon.
Hon har en syster också - Vickan - och båda höll sig lite avvaktande när harry kom på besök .., men vågade sig nästan fram ändå.


Och så detta att komma hem till Sigge Nilsson.


Idag öppnade vi hans julklapp från friherrinnan. Sååå glad han blev! '
En burk kattmat! Perfekt.


Och pv-glädje.
Ja, min också.
Jag bliiiiir så glad över den här bilden, trots att jag inte var med just där och då.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Klart att man blir glad av sista bilden!
Och så många fina djur 💕 Biltvätten hade jag aldrig listat ut utan text.

Steel City Anna sa...

Så mysigt det ser ut! Gott nytt år!