torsdag 4 april 2019

Dagens fönster och lite annat ...


Ett fönster som jag inte riktigt är säker på vem som har fångat det.
Kan vara Ulrika .., kan vara Solbritt .., kan vara Guy.

Hur som helst blir jag glad av det.

Idag är vi hemma båda två .., pv ska hämta en regnvattentunna från nåt företag i stan som liksom får såna "över", när dom ska tillverka nånting annat. Alltså, plasttunnorna kommer väl med någon råvara och så säljs tunnorna vidare sedan. Smart med återvinning. Vi ska samla regnvatten till det kommande potatislandet i den.
Och när han ändå är i stan, ska han hälsa på hos lille Edvin, så han - pv - blir nog borta ett bra tag.

Sov fruktansvärt hårt natten mot idag och vaknade av att telefonen ringde vid sjutiden.
Jobb, tänkte jag.
Det var det också, men inte på det viset, det var rara Marie som ville ha hjälp med en sak och det ordnade sig geschwindt.

För övrigt?
Vad står på programmet?

Har tittat lite förstrött på Morgonstudion där det hettade till rejält när Dagens Nyheters Björn Wiman diskuterade med Expressens kulturjournalist Gunilla Brodrej; det gällde eländet på Dramaten och ja, allt det här med dåligt ledarskap, rädsla, makt och lite annat.
Jag förmodar att dom två inbjudna gästerna i alla fall INTE gick och fikade tillsammans efteråt.
Ungefär när fyrtionio minuter återstår av programmet, börjar duellen. 

Fick ett meddelande på mobilen under morgonsändningen.
Det handlade om kulturdelen och dess presentatör, idag, alltså.
Den som läser upp vad som sig tilldragit haver inom kulturen, gör det ofta på ett sätt som får mig att mer koncentrera mig på HUR det läses upp, än vad som sägs.
Andra tittare kanske tycker att just det sättet att presentera nyheter, ja att det är det allra bästa?
Om det här har vi pratat flera gånger, meddelande-avsändaren och jag själv.
Nåja.
Man kanske vänjer sig.

För övrigt idag?
Inget särskilt.
Blir det så varmt som det förutspås på väderlekssajten, tänker jag ta årets första dopp idag, eller i eftermiddag.
Eller ikväll.
Längtar.

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Vem är det som läser kulturnyheterna?
Man blir ju nyfiken.

bettankx sa...

Ja se det var en intern duell mellan de två inbjudna.
Du vet ju sen gammalt att jag har det svårt med vissa människotyper ;)) den där Gunilla är en sådan. Visste direkt. Hade inte spelat någon roll vad ämnet handlat om, det bara är så för mig.
Andra i samlingen är "fråga-doktorn-Susanne", Marianne S-nånting tidigare SVT, Malou, Anna Hedenmo. Ja, listan kan göras lång.
Nåt fel på mig? Nä, skulle inte tro det;))

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.