måndag 7 september 2020

Dagens fönster ....


"I lördags var jag hos "vännen vid sjön" på en liten klassträff, du vet de där träffarna vi har var sjätte vecka, jag och mina och två vänner. Vi som gick grundskolan ihop och lärde känna varandra hösten 1971.

Sedan i mars är vi alltså bara tre, då kvinnan som stod mig närmst förlorade sin långa kamp mot cancern. Under många år träffades vi på måndagkvällar, men nu väljer vi att träffas på helgen istället. Då blir det mycket snickåsnack vid en lång brunch. Det känns bra att göra något annorlunda, nu när livet inte längre är som vanligt.

Bilden tog jag i den lilla röda stugan där vi satt i lördags, grönskan som syns är vass, då stugan ligger ända nere vid Ringsjöns strand."

//Så skriver hon som är min mentala "lillasyster" och heter Pernilla och bor i Skåne. 
Tack! säger jag.


Inga kommentarer: