söndag 11 april 2021

Babsan delar med sig ....


Så här skriver hon: "Här ser du mina burkar och min deodorant. Jimmy Choo lotion har jag till fest, luktar gudomligt! Mascaran är just nu Isadora .., skiftar väldigt. Målar mig ytterst sällan sedan jag gick i pension. Det blir när man åker in till stan. (Uppsala). 


Här är Barbros burkar. 


Och hon fortsätter: "Medel till håret testar jag mig fram till. Har ju så lockigt, men tyvärr också då lite risigt."

/Elisabet skriver: frågade om jag fick lägga ut hennes svar? "Lägg ut du", var svaret.
Tack Babsan!

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Här används ibland apotekets lotion, ibland Eucerins. Men varje dag.

Och då kan jag tipsa om att lotion i liten mängd även kan användas till risigt hår med framgång. Hår och hud är släkt med varandra, så det är ingen risk att något går fel.

Smörjer man in kroppen, räcker det som blir kvar i händerna till en rejäl omrufsning i håret också.

(Nu blev jag influencer också.)

Babsan sa...

Tack för tips Bert 👍

Elisabet. sa...

Bert Bodin igen: Jag såg inte hela den här kommentaren när jag skrev den förra .., men nu tackar jag igen. Min mamma hade extremt tjockt hår och ofta torrt hår, jag minns att hon hade nån burk eller tub med nån slags fet kräm, som hon duttade/smorde in i håret med. Kanske mest för att det inte skulle bli så bångstyrigt.
Själv har jag nånting liknande för att få lite glans i burret. Inte vet jag om det hjälper.