måndag 27 september 2021

Idag ...


... gjorde jag verkligen det jag längtat sååå efter. 

Jag tog mig ett dopp i havet borta vid Skallkroken, tillsammans med pv. 

Gick i från land .., ut kanske tjugo meter och simmade mot land. 

Doppade huvudet. 


Det var helt underbart och jag mådde som en prinsessa efteråt. 

På väg till bilen upptäckte vi mängder med hummertinor, alla tillhörande båtgrannen en bit bort - Anders -. Idag, den 27:e september är det nämligen fritt fram för hummerfiske här på västkusten, kanske överallt där det finns humrar? 

Idag är det också födelsedag för pv:s storebror Tommy. Han fyller sjuttio och är en gladlynt herre. Nu läser han inte här, men o m   han gjorde det, skulle jag säga grattis! (Vi sjöng unisont för honom i morse ... pv, Maja och jag själv).

Ja, det var verkligen ljuvligt med doppet. 

Såååå livgivande! 

Några timmar senare kom ösregnet.

4 kommentarer:

mossfolk sa...

Så härligt! Det låter alltid så underbart när du beskriver doppen.

Anonym sa...

Jag förstår känslan! Fast jag doppar inte huvudet. Vi har ju stängt stugan nu, så det blir nog inga fler dopp förrän nästa säsong. ellem

Vonkis sa...

Jag gläder mig med dig.

Elisabet. sa...

mossfolk, ellem och Vonkis: ja, det var så efterlängtat! Och att det skulle vara så livsfarligt som läkarna påstod, nej, det tror jag inte på. Om jag hade hoppat ner i en isvak, då hade jag förstått det, men inte att lugnt och sansat gå ut och simma lite .., och för mig är sexton grader i havet inte alls kallt. Svalt. Men ingen chockverkan.