tisdag 12 oktober 2021

Möten och lite annat ...


En härlig dag. 
Mycket utejobb och kaffepaus tillsammans med den äldre mannen som jag träffade igår och stod och pratade med. Nu kom han gående på Ejdervägen och pv upptäckte honom och så hojtade jag och viftade med en kaffekopp och jo, han kom verkligen, slog sig ned i en trädgårdsstol och i nästan en och en halv timme blev han kvar. 
Bengt, heter han. 
Fyller år den fjärde maj. 
Nittotvå år. 
Han var tämligen självgående och berättade om sitt yrkesliv - med arbetsplatser i Pakistan, Sydafrika, Tjeckien, Norge, Indonesien och vi bara tog in och jag tänkte att ja, det är olika här i världen! 
Så annorlunda liv vi har levt! 
Och hela tiden flödade solen.

Sen började eländet. 
Jag fick en sån konstig lukt i näsan, precis som det var under covidveckorna och det är så vedervärdigt otrevligt, så det är inte klokt. Tog en dusch .., duschade länge .., försökte distrahera mig, men däckade till sist på soffan - då var klockan kring fyra -. 
Fortfarande samma hemska doft. 
Ja, ja. 
Det blir väl bättre. 


Fotboll på tv. 
Inför morgondagens provtagning på vårdcentralen i Slöinge är det fasta som gäller, men inte förrän midnatt. Vid nio ska jag vara på plats och fyra rör ska fyllas. 
Intressant. 

Ska i morgon också posta brevet med födelsedagspresenten till min syster i Australien. 
I sina senaste rader skriver hon att det här med climate-warming, det gäller i alla fall inte där hon bor .., där är det mer av climate-cooling!

Inga kommentarer: