fredag 20 september 2024

Fredag ....


Och den enklaste barnbarns-passningen ever! 

Hämtade dem på förskolan vid fyratiden (alltid lika roligt!), pv gräddade pannkakor (läs: plättar!) som rullades ihop och åts med god aptit. Strösocker och smör på plättan. Inte särskilt nyttigt, men himla gott, tycker även farmor.

Vid halv sju var det kvällsmål, borsta tänderna och så i säng. 

Spjälsängen står inte längs med väggen, utan ut från väggen .., och gaveln har tagits bort, så när klockan var sju kröp den minste helt sonika in i sängen (som mest liknade en grotta!), kröp ihop och somnade! 

Samma sak med Elliot. Mitt i natten kom han tassande och kröp ihop mellan oss. Vilken ynnest. 

Den som skulle sluta tre på natten, kom hem halv fem och jag hörde då minstingen ligga och sjunga "ohhh, ohhhh, ohhhh, ohhh  Cadillac!"


Och jag fick se den fina snäckasken som Elliot - efter en halvtimmes vacklande - till sist bestämde sig för, ja, i Agia Marina 

Vid det laget hade hans farmor fått nog av all väntan och stod och samtalade med en av expediterna; en ung man som berättade att han när säsongen stängt (oktober ut), läser psykologi på universitetet i Aten. 

I den vackra asken ligger en sten som E hittade på stranden, så där som ett minne. 

Så skjutsades pojkarna till förskolan .., och pv och jag själv körde till Helsingborg, där vi köpte biljett med Sundsbussen till Helsingör. Billigt och effektivt, endast 20 minuter tar överfarten. 

Men nu är jag för trött för att skriva. Hej svejs!

Inga kommentarer: