Snarstucken ....
Telefonen ringer.
"Hej Elisabet, det är från telefonbolaget X ...,. jag skulle vilja tala med den som är ansvarig för det här med telefoni ...", säger ung dam.
"Ja, men han är på arbetet och igår ringde en man från ditt företag och jag tackade nej då och gör det nu också ...", svarar jag.
"
Hmmm,
hur kan det komma sig, varför tackade du nej?" fortsätter damen i närmast förnärmad ton.
Är det
nånting som irriterar mig, så är det när jag avkrävs en förklaring, ja, närapå ursäkt, för att jag har gjort ett - enligt säljaren - felaktigt val.
"Jo, för att vi är
helt nöjda med det nuvarande och tänker inte byta ...", säger jag.
"Ja, men Eliiisabet, vill du inte ha ett
billigare abonnemang, vill du inte spara lite pengar var månad,
för vårt alternativ är billigare ...", kontrar säljdamen.
Då blir jag less och tänker att nu ska hon väl ändå ....
"Nä, här behövs minsann inte sparas ...", säger jag raljerande, men hinner inte längre förrän säljdamen knappar bort mig.
Tjopp, bara.
Tomt i luren!
Jo, jo .., någon blev visst putt ...?