tisdag 1 februari 2011

Fotoutmaning ...


Emma studerar allsångshäftet. Hon är 9 år.

Bild nr 14.
En bild från "gamla tider".

Ja, allt är ju relativt .., det får bli två bilder, båda från sommaren 2005.

Det är sommar .., jag är på besök i Stockholm och har övernattat med Emil och Emma ute i Stockholms skärgård och så blir det Allsång på Skansen.

I flera timmar sitter jag där och väntar och väntar .., Emma kommer vid tvåtiden och vi har med oss fikabröd och allt är bara så underbart härligt!


Det är knappt att jag minns vilka som uppträdde .., Peps Persson och Robert Gustavsson var i alla fall där, så mycket kommer jag ihåg.

Men allra mest minns jag g l ä d j e n.

Tillsammansglädjen.

Och när jag tänker på hur mycket av sånt som just Allsång på Skansen har givit mig, så blir jag alldeles inutivarm.

Allra mest kommer jag ihåg detta, (ni kan börja på 5:25 ) men då var jag inte där.

Titta noga på lilla filmen .., ser ni en enda människa som inte ler?

Inga kommentarer: