onsdag 21 oktober 2009

Loppisfynd ...


Suddig bild, jag vet. Men det var mörkt där nere.


Tillsammans med Annika
från Kävlinge, blir det promenad ner mot hamnen, där Lions har sin stora loppis.

Å, vad man kan fynda där!

Två välhållna rottingfåtöljer för totalt 300 kronor, faller jag pladask för.

Tänk er ett härligt fårskinn i vardera fåtöljen och tänk er detta på pv:s stora, inglasade altan.

Tänk er levande ljus ., ett litet bord intill .., en läslampa eller två .., var sitt glas vin eller varför inte vatten eller Martini (ja!) och tänk er en katt och hund (ja, det med!) vid fötterna.

Det ni.



Ett alldeles helt UNDERBART gammalt brödfat från 1954, mitt födelseår, fick också följa med hem.

"Kivik 1954" står det på brickan .., så där fint mellan de målade blommorna.

7 kommentarer:

bettankax sa...

Å vilka fynd! Givande loppisdag :)

Elisabet. sa...

bettankax: ja, och brödfatet kommer att bli såååå fint den dagen jag arbetar på ett pensionat .-))

Korgstolarna är värre. Var ska jag husera dem i väntan på att dom kommer sig till Halland?

Elisabet. sa...

Ps: jag får dem hemkörda i morgon!) Ds.

Mian sa...

Åh vilka fynd.
Grattis!

Evas blogg sa...

Vilka härliga fynd!

Anonym sa...

Åh, korgstolar. Bilden av dem väcker verkligen minnen hos mig. Farfars hade precis sådana när jag var barn. Det låg bruna skinnklädda dynor i dem och det knarrade så trevligt när man satt i dem. Ingen annan hade så fina stolar tyckte jag. Jag gratulerar dig verkligen till fyndet. På en inglasad altan kommer dom att passa helbra.
Hoppas att operationen går bra
Kram från Birgit i Malå

Elisabet. sa...

Mian, Eva och Birgit hemm i Malå: ja, visst är dom fina! Vi har pratat om att måla altanen på insidan i nån mjuk vit färg och man skulle kunna göra det sååå fint och att då ha såna här .., ja, men det måste ju bli hur fint som helst!