tisdag 20 oktober 2009

Verkligen en insikt.


Det finns så otroligt många bloggar som jag tycker om.

Det finns dom som tar bilder så jag nästan ramlar baklänges, så härliga är dom!

Bloggare med vardagsbilder.

Bloggare som har lekt med orden när dom namngivit sin blogg.

Där finns bloggare födda i Jämtland.

Och där finns bloggare uppvuxna i Småland!

Det finns dansanta bloggare.

Och bloggare som är journalister.

Där finns terrierägarbloggar.

För att inte tala om mössbloggarna!

Och getostbloggar! Jodå, såna finns!

Det finns även "nu-har-jag-slutat-blogga-bloggar!"

Färgglada bloggar ...

Och drömbloggar.

Det finns bloggare som är otroligt engagerade!

Fantomenbloggar!

Uppe i norr finns även vävstolsbloggen.

Och så finns förstås stolta-mormors-bloggarna!

Och där finns mängder med lärare som bloggar. En av dem hittar man här.

Och det finns såna som berättar och visar bilder av sin familj .., så där så man tycker sig känna dem.

Och det finns såna som skriver så där så att orden spatserar rakt in i ens hjärta.

Och såna som är totalt oförutsägbara och helt unika i sitt slag.

Och såna som är himla roliga!

det finns bloggare som skriver lite hipp som happ och aldrig använder komma och alltid bara små bokstäver och en av dem är brorson till pv och om träning och renlevnad finns platt intet att läsa på hannes blogg men jag älskar den!

Sen finns det bloggar som är som små dokumentärfilmer.

Och andra som påminner om Mitt i naturen!

Det finns även snålvattenframkallande mat-orgiebloggar.

Och bloggar där man läser ett inlägg och sedan skrattar i veckor bara man tänker på just det inlägget och det k a n ju bero på .., att det finns viss igenkänningsfaktor i det hela.

Och det finns bloggare med husdjur som är hur filuriga som helst.

Och bloggar där man får veta allt om hur en 54-årig smålänning tränar .., men det blev inte så värst mycket med det bloggandet skulle jag vilja påstå inför nästa års Vasalopp.

Och som om det inte vore tillräckligt, så finns det även bloggar där själva bloggaren är så otroligt kreativ.

Det finns bloggar som stämmer till eftertanke.

Bloggar som väcker ens reslust och påminner om Packat och Klart.

Och bloggar som bland annat handlar om glädjen i att vinna.

Och såna som tittar bakåt i tiden.

Och heminredningsbloggar!

I Västmanland finns vackra-vyer-bloggen!

Och sbarnsbloggar!

Och en underbar, underbar soffblogg!

Det finns bloggar från Portugal.

Från Australien.

Och från Amerika.

Och Frankrike!

Och inte minst fra Norge!

Jomenvisst! Det finns minsann flickfotografer också.

Bloggare som bor nära Ystad.

Och ganska långt ifrån.

Och såna som är hemifrån.

Och andra som har flyttat hemifrån.

Det finns bloggare med de allra mest underliga intressen.

Och såna som älskar London!

Och såna som man saknar alldeles omåttligt.

Ja, det finns hur många som helst och nu har jag bara tagit med ett litet, litet axplock.

Och så finns det bloggar som är så vackra att man nästan tappar andan.

Det var egentligen den jag hade tänkt blogga om.

Nu, alltså.

Men så kom jag ju på alla andra.

Ack, vilken härlig bloggvärld! tänker bloggmadamen.

25 kommentarer:

Rexxie sa...

Åhhh, vad glad jag blir över att någon kommer ihåg mig! I samma mening som Amsterdam-Magnus dessutom! Jag är hedrad!

Cecilia N sa...

Det är inte bara blogmadamen som saknar dig, Magnus och mörka hotet, Rexxie!

qi sa...

Så finns ju också en blogg som knyter samman alla dessa bloggare och det är du Elisabet! Det är tack vare dig jag hittat alla dessa underbara bloggare som berikar mitt liv.

Och oj vad jag kom på att jag också saknade alla dem du skrev om att du saknade... Roligt att du hörde av dig Rexxie!

Tankevågor sa...

Ja och så finns DU Elisabet som jag alltid måste titta in till. Trivs så bra här hos dig i din blogg.

...och jag saknar också Rexxie och Samuel- Det mörka hotet!!!
Kom tillbaka!!

anna of sweden sa...

Oj, vad många bloggar du fått med.
Och nu har jag har klickat mig in på
varenda en. Vilken härlig runda.

Kram från bloggerskan långt borta i Amerikat

Evas blogg sa...

Vilken härlig sammanställning du gjort! Tack!! Och jag instämmer, du är den blogg jag först går in på, varje dag. Och jag saknar också Magnus och DMH (Rexxie hade jag ingen bloggrelation till). Undrar varför de slutade så plötsligt?!

Anita sa...

Ja du Elisabet. Har man hittat din blogg så blir man kvar.

I evighet! :)

Turtlan sa...

Mitt i prick!

Du kan gissar att jag SKRATTAR gott här!!! Du är härlig!

När jag kom till min rad så funderade jag vem det kan vara? Det kanske är en intressant blogg att följa när man gillar att resa.

Å kors, det var ju min blogg :-))

Tack goa Du! Så glad jag blev!

Bloggkram från mig!

Från Turtlan med sin alltid återkomande PACKNINGSångest inför resor :-))

// PAckad & Klar Turtlan

Turtlan sa...

PS: Jag saknar också Det Mörka Hotet så mycket!

Den var speciell fast jag skulle vilja skriva ÄR speciell...

Han är kvar på min lista ifall att....

Anna sa...

och sen finns det såna som du elisabet! glöm inte det :D

Mian sa...

Åh vilket trevligt inlägg!

PV kanske kan omstrukturera till en sopsorteringsblogg :)

Ingela sa...

Ja tänk att den lilla lapplandsvärlden man lever i blir så mycket större när man får ta del av dessa människors miljöer, upplevelser och tankar.

Och Samuel, om du läser detta, jag saknar dej också. Bara ett litet livstecken skulle göra mej glad.

S o F sa...

Tack!

stationsvakt@gmail.com sa...

Bästa listan att ligga på- :-)

Elisabet. sa...

Till er alla: nu skrev jag ju inte det här för att håva in en massa snällord.

Faktiskt .-)

Men tack ändå.

Och tänk, vad vi berikar varandras liv!

Det gäller även ni som kommenterar .. ni som har blivit som rara vänner!

Lisette sa...

Vilket härligt och verkligen originellt inlägg Elisabeth.
Massor av trevliga bloggare. Tack för rundturen

Det Mörka Hotet sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Det Mörka Hotet sa...

:-))

TACK, Elisabet.

OCH alla ni andra!


Och vet ni vad - en liten hemlis....?

Det Mörka Hotet ämnar skriva ett blogginlägg snart - om ett kärleksmöte han nyligen haft....!

Kram!

Samuel

Evas blogg sa...

HÄRLIGT DMH!!!!!!

Lena sa...

Ååå, det var precis ett sådant här inlägg jag behövde. Jag log mig igenom hela. Just när allt känns tråkigt och trist, jag själv i synnerhet, då visar du varför jag bloggar . Härligt Elisabet och tack. Nu fick vi ju dessutom veta att Samuel kanske är på g igen.

Rexxie sa...

Eva:

I mitt fall beror det delvis på att jag fick jobb och därmed inte har samma tid längre; men framförallt så beror det på att min blogg började gå på tomgång, det kändes som att jag skrev samma saker om och om igen.

En annan bidragande orsak är att min från början helt anonyma blogg helt plötsligt inte längre var så anonym, och jag känner mig inte helt komfortabel med det (och ja, jag har funderat på att dyka upp någon annanstans....)

Rexxie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

Rexxie: du är saknad i alla fall ..., jag bryr mig inte om du varierar kosten .., det är ju själva "Rexxie" som person som man tycker om.
Skulle man ha den pressen på sig att allt man skriver skulle vara intressant för andra, då kunde vi nog lägga ner allesammans .-)
Jag räknar med att ni skummar och inte bryr er och jag räknar inte heller med dagliga besök.
Men blir glad när nån tittar in.

DMH: love story på gång ...? Härligt!

Det Mörka Hotet sa...

Jo, lovestory - goes undercover...i dubbel bemärkelse..!...


Samuel

missis p sa...

ja finns en till..........
www.missisp.blogg.se skrev hela tiden om dagarna när vi bodde utomlands.....Barnen, mannens handboll, våra katter, dagis, skola, MYCKET MAT, VIN,,,,,,,ja allt mellan himmel o jord. Funderar på om jag ska ta upp den igen.
får se. Faktiskt saknar jag att skriva ovh jag har alla meningar framför mej om vad jag skulle skriva men blir aldrig av TYVÄRR.kram på dej