onsdag 30 mars 2011

Försvunna ....?



Till min förvåning finns ingen pElle hemma när jag kommer ner på morgonen.

Ingen pElle som ligger på soffan eller i fönstret och gottar sig åt elementvärmen.


Ingen pElle som ligger på den eleganta soffan i guldbrokad.
Ni vet, den som har fått miljöombyte och huserar på den inglasade altanen.
(som ska förvandlas till ett inomhus-vardagsrum).

Borta, bara.

Och pv ringer från jobbet och jag frågar om han möjligen har sett till pElle?

Och sigge är inte hemma heller.



"Men har du tittat på stolen under köksbordet ..?
Där låg pElle i morse, ja, han har ju varit ute på vift hela natten ..", säger pv.

Och ser man på ....

Halvt medvetslös ligger han där, gamlingen.

Det är knappt att han öppnar ögonen när jag pratar med honom.

Nu återstår bara att få hem tonåringen sigge.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Å jag tror jag lägger mig där i soffan en stund. :-)
Kanske kan pElle övertalas att lägga sig på magarna och värma en. :-)

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, du ser ju att det är gott om plats ,-) Han vägrar att lämna stolen i köket! (Kanske för att han inte är van vid att röja ute om nätterna ...).

Ulrika sa...

Det är väl våren. =)