måndag 12 augusti 2013

Man kan suga på ordet ....

Idag på morgonen. Doften av höst följer mig längs vägen.

Semesterordet, menar jag. Så det tänker jag göra.

Igår sista dagen på jobbet på ett litet tag. Beställde frimärken, gröna påsar, kartonger, godiset vid kassan, apoteksvaror och bärkassar .., så där ja, då var mitt klart, inget som är krångligt.

Rara kunder rakt av .., lilla goa, rara Isabelle som ropar "Hej Bettan!" så snart hon kommer in i affären. Idag ska jag skriva ett litet semesterbrev till henne .., med bilder till.

Och där var ett vänsterknä som krånglade precis hela tiden, knappt så jag kunde ta mig nerför trappan från lastbryggan och chefen var omtänksam och bar kassarna.
Tog ovanligt många värktabletter när jag gick i säng .., vaknade tre och kände hjärtat rusa .., idag strålar solen och värken är i det närmaste försvunnen! Man kan ju fundera över hur mycket låg, - och högtryck egentligen kan påverka människor?

Men nu är det alltså semester och VM i friidrott och i eftermiddag ska nya bilen hämtas ..., till helgen är det springtävling i Halmstad med åtminstone två av mina tre barn som ska delta och inte minst mågen och Emil och pv, förstås.

Hallväggarna ska målas .., jag ska skriva ett långt brev till min syster i Australien och hitta en liten present att skicka till tösen som har blivit storasyster på riktigt .., tänk, så spännande det ska vara!

Ungefär så tänker jag mig den här veckan.
Men vad vet man om vad livet har för planer ..?

Det var vad jag tänkte på när jag läste detta.

Och ni vet väl att hon som tar så underbart fina blombilder och är en sjusärdeles reklampelare för staden Sheffield .., att hon fyller 31 år idag?

Grattis Anna!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Och vad blev det för bil?Hoppas du får en härlig vecka och att knät inte krånglar!/Babsan

Elisabet. sa...

Babsan: en Toyoyta Yaris .., vi ska hämta den i eftermiddag.

Anonym sa...

Mycket klokt val ni kommer att vara helnöjda! Babsan

Monet sa...

Grattis till bilköpet! Min väninna var helnöjd med allt. Utom storleken på slutet när hon nu börjat resa runt och loppisfynda.

Ha härliga dagar och njut! Hur gpr det med ditt onda knä? Är det protesknäet eller det andra?

Elisabet. sa...

Babsan: min syster i Skåne har i över tio år haft en Yaris utan några problem. Jag litar på hennes omdöme ,-)

Monet: tur att det finns dragkrok ,-)

Det har varit vänsterknäet som krånglat ("det andra"), men jag tror att det är lågtrycket som orsakat det hela. Jag har ju varit i det närmaste besvärsfri under högtrycksperioden, förutom när det låste sig (protesbenet).

Turtlan sa...

Klokt val! Jag hade min i 7 år utan minsta fel.
Vad blev det för färg?

Jag döpte min till "Yarren", så att det nästan skulle låta som Porschen ;-)
Du får det namnet om Du vill. Inget direkt spännande namn, säkert fler som säger så men du får det.

Eva i Tyresö sa...

Grattis till Toyotan och kroken och måtte det bli bra nu.
Konstigt knä---lågtryck?
Härligt med semestern.Den behövde du!Kraaam

Anonym sa...

Ha det verkligen bra nu!

/Solveig
Långt borta och nära

Steel City Anna sa...

Tack och ha en trevlig semester!