lördag 15 februari 2014

Idag är det Efit ...
Ett foto i timmen.
Andra som är med hittar du här ...


Kl. 8.00
Eftersom jag har en förmåga att närapå notoriskt glömma Efitdagarna, så har jag den här gången använt mig av ett annat system.
Kom-ihåg-lapp-systemet.


Kl. 9.00 .., sitter husets herre och läser tidningen framför kaminen där elden sprakar som bäst.
Harry njuter av ett varmt parkettgolv .., från tv:n hörs prat från super-g i Ryssland.
Här tittas minsann på olympiska spel från morgon till kväll!
Eller i alla fall så är tv:n påslagen.


Kl.10.00 .. ligger sigge och harry fortfarande i Gunnars Rum och tar igen sig.


Kl.11.00 är det dags för stafett för damerna! Heja Sverige! 


Kl.12.00 försöker jag lugna nerverna efter det dramatiska slutet i OS-stafetten! 
Tittar ut. 
Det har slutat att regna.
Och jag tänker .., vad finns det i hela världen som kan skänka så mycket spänning som idrott?
Nej, jag kan inte komma på nånting.


Kl.13.00 funderar vi på att dricka kaffe, men se, i kaffeburken är det tomt.


Kl. 14.00 ... då har jag tagit hand om rester och stekt upp bitar av broccoli, strimlad vitkål, röd paprika, purjolök och gårdagens lammfärs. Allt kryddas med spiskummin och så en flinga av den här chilin som är en gåva från Västmanland och Birgitta Palm - Andersson. En enda liten pytteflinga smulades ner .., smaken sitter i ännu. 


Vid 15-tiden fyller jag på solrosfrön till hungriga småfåglar.
Solen tittar fram! 


 Vid fyratiden upptäcker jag att det spirar i rabatten ...


Klockan 17.00 tar pv paus från all sport .., tänder en brasa i kaminen och ägnar sig åt backgammon på surfplattan.
Nu blir det hockey ..., och jag, som hejade och hoppade som en galning när Kalla gick i mål, har nog slitit sönder nån magmuskel (hade jag nån sån, det visste jag inte!! och har nu så ont så här blir inget mer skrivet .., nu ska jag vila på soffan Ektorp. 
Det blir hockey igen. 

Tack för idag ni som har tittat in!

12 kommentarer:

Kattis sa...

Själv kom jag ihåg alldeles fel, och madamen i Halland, hon ska enligt sin lapp fota någon dag i augusti! ;)

Elisabet. sa...

Kattis: hahaha! Det upptäckte jag inte alls!! Ja, jag vill verkligen vara ute i God Tid ;)

Micke sa...

Det är många som Verkar haft problem med den här dagen :)

Elisabet. sa...

Micke: ja, det är krångligt det här med Efit ,-)

Ruta Ett sa...

Oj, det har jag alldeles glömt bort.
Det var ett tag sedan jag var med nu, men under OS händer det inte så mycket mer.
Tv:n står på och när jag är i ateljén så ser jag det på datorn och syr samtidigt. Det går så bra så.

Elisabet. sa...

Ruta Ett: jag hade ju bestämt mig för att inte vara med på det här nån fler gång, aldrig går timmarna sååå fort som vid Efit!

Caroline sa...

Och jag lägger in en påminnelse om EFIT i mobilen, så påminner den mig med jämna mellanrum hela dygnet före EFIT-dagen :)
Sista steget är en klisterlapp på väckarklockan när jag lägger mig :D

Elisabet. sa...

Caroline: det kanske vore nåt för mig ,-)

Ariella sa...

Hej!
Inte dumt med komihåg lappar och att vara ute i god tid ;-)
Ser ut att varit en mysig dag.

Vonkis sa...

Jag kör med larm på mobilen dagen innan, annars är det hopplöst att komma ihåg de här dagarna.

Visst var det spännande i stafetten. Jag hoppade och skrek så jag blev alldeles svettig.

Eva B M sa...

Kul att följa din dag. Mycket fint tagna bilder. Jag kommer ihåg EFIT-dagarna genom att lägga in dem i mobilens kalender och så sätter jag att den ska påminna dagen innan vid 19-snåret. Det brukar funka då.

Elisabet. sa...

Ariella: skriver man sedan rätt datum på kom-ihåg-lappen .., så vore det ju ännu bättre ,-)

Vonkis: tack för tipset! Det ska jag göra nästa gång!

Eva B M: Du har samma teknik som Vonkis, alltså, jo, det får bli min melodi. Ofta arbetar jag när det är Efit och då är det svårt att hänga med, men jag ska testa ,-)

Tack alla som har tittat in på den här korta dagen!