söndag 22 februari 2015

Mitt eget bästa ....


Instagrambilder är det bästa som finns för att följa med!
Och hur varm i hjärtat blev jag inte av den här bilden?
Där är svärsonen som sitter vid poolkanten och agerar coach och den andre som försöker lära sig simma.
Och fler bilder ansluter .., nu har fler coacher uppenbarat sig och så sista bilden, med texten: "Lyckan att inte ha sjunkit som en sten!" och mannen som glatt sträcker upp sin vänstra arm.


Mera glädje!
Sonen har tävlat i crossfit - laget kom trea  - och han är nöjd!
Nog är det väl så, att det som gör barnen lyckliga, värmer även mammors och pappors hjärtan och det alldeles oavsett ålder på ätteläggarna?


Första och kanske sista gången hon deltog i stafettvasan ..

Mera glädje!
Äldsta dottern ringer på väg hem från nattjobbet på KS ..., hon låter betydligt piggare än sin mamma - då är klockan några minuter över sju - och hon kvittrar som småfåglarna och berättar om hur intressant arbetet är och efteråt tackar jag högre makter för att jag  i n t e   visste hur oändligt mycket som kan gå snett under en förlossning!



Vid köksbordet - vi äter frukost - hörs plinget i min mobil.
Det visar sig vara äldsta dotterns före detta klasskamrat Tommy som skickat hemifrånbilder och jag blir sittande och tittar ut över vyn som är så innerligt bekant .., och jag tänker på hur många tusen gånger man som tonåring åkte i slalombacken - upp och ner hela tiden - och mest störtlopp, hej, vad det gick undan!

Alla städer eller samhällen har ju en slogan - eller många har i alla fall - och i det här fallet var det "Malå med allting så nära".
Det stämmer verkligen.
Slalombacken ligger mitt i samhället, liksom simhall och elljusspår.



Längst uppe i backen, till vänster och mer än så .., där är norrbacken som är i det närmaste lodrät.
Står man längst uppe, ser man inte underdelen och jag vågade mig aldrig ner där ..,allrahelst som jag aldrig varit någon slalomstjärna utan mest tyckt om farten.
Men en liten Anders susade iväg som ingenting, men det är klart, han hade ju närmare till marken.
Tommy skriver att det verkar bli en fin söndag i Malå.
Tack snälla för bilderna!



Men det tycks bli en fin dag även i landet Halland.
Lågtryck tar nästan kål på mig .., men idag vaknar jag med en helt annan känsla .., är pigg redan från start och livet känns som bäst.

(Det blev ett riktigt hallelujainlägg det här .., jag kanske borde sadla om satsa på jobbet som frikyrkopastor ,-)

5 kommentarer:

Anonym sa...



Nä inte Pastor!

Friherrinnan

Anonym sa...

Gillar hallelujainlägg, som kontrast till allt gnällande i det här priviligierade landet.Apropå kommuners slogans, så har vår närmaste stad Fagersta en ganska tvetydig sådan." I Fagersta får du livstid" :-)

Bloggblad sa...

Mig skulle du lätt kunna frälsa!

Kattis sa...

Du har ju redan här en församling, så... ;)

Elisabet. sa...

Friherrinnan: åja, det finns många fina pastorer!

Norbergianblue: livstid? Ahaaa, först tänkte jag fängelse ,-)

Bloggblad: du frälser dig själv så gott med promenader och musiksnickrande ,-)

Kattis: njaaaa, det blir nog ynkligt liten församling ,-)