onsdag 8 juli 2015

Dagens glädje, del 1.


Å, det är utan tvekan besöket hos tandhygienisten Eva, född och uppvuxen i Trelleborg, samma årgång som övertecknad och den raraste av rara!

"Å, har du känsliga tandhalsar, ja, men då tar jag inte med ultraljud .., vi tar på det gamla viset!" sa hon leende och jag slappnade av så till den milda grad att jag nästan hade kunde somna!

Mellan varven, som inte blev så långa, pratade vi om ålder och ålderstecken .., om vad vi tänkte ohc tyckte om höjd pensionsålder och så blev det en del om Ystad.

När jag, fyrtiofem minuter senare, åkte hemåt via Tylösand, Ringenäs (där havet var grönturkost!!), Vilshärad, Haverdal, Särdal, Steninge, Stora och Lilla Skipås .., såg det ut som på bilden, även om Instagramfiltret gör himlen mer än lovligt blå. Nåja. Det var så det kändes!

Nu bär det av utomlands; till landet Skåne!

3 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Skåne är ett vackert land, bara de inte pratade så räligt trögflytande.

Elisabet. sa...

Andra året i Hjo: jag tycker verkligen om skånska! Har alltid gjort!

Ruta Ett sa...

Ja, skånska är inget svårt att förstå ;-)