onsdag 2 september 2015

Det bästa för friherrinnan ....

Nu är det svårt.
Idag blev jag uppringd av en gammal killkompis (ja, vi är båda 65 år )
"Får jag bjuda dig på fika nere i Kohallarna? (ja vi älskar detta ställe båda två).

Vi har känt varandra sedan 1988 på sommaren, jag satt under en STOR palm på Tylöhus när vi sågs.
"Ja, det kan du få, men jag håller på att baka till en 60-åring så det får bli lite senare."
 
Det var inte sol, men varmt och vindstilla.
"Jag tänker cykla ut, så fortsätt du att baka, så kommer jag så småningom", sa han.

Jag tog med lite smakprov på baket (var rädd att det var kardemumma i fikat tål inte det).
Det blev ett underbart härligt bad, 19 grader i vattnet.
Var säkert i 15 min..

Sen blev det fika, en underbart god chokladkaka  kaffe och håll i er, en liten god whisky.
Den mannen vet vad jag vill ha.
En underbar sen eftermiddag vid havet.

Idag tycker jag att livet har varit rättvist.

Friherrinnan

Inga kommentarer: