torsdag 24 september 2015

Två timmar - max -!


Jag tycker verkligen att det är fascinerande, det här med hur kropp och själ hänger samman.
Eller inte alls hänger samman .., bara gör som den/dom vill!

Så här är det: av månadens alla dagar har jag endast två förmiddagspass.
Dessa infaller varannan torsdag, då det är jobb mellan kvart i nio och ett, men jag är oftast där vid kvart över åtta för att inte behöva stressa.

I vanliga fall när jag går och lägger mig, då somnar jag inom loppet av fem minuter.
Förutom när vi semestrade på Bornholm och sent en kväll låg och lyssnade till hela sommarprogrammet med f.d. hockeyproffset Mats Näslund, så har jag aldrig fixat att lyssna till ett helt program sedan jag krupit ner i sängen.
Andliga sånger .... = ååå nej, efter första sången sover jag gott!

Men se, när jag ska arbeta förmiddag - det jag tycker är så roligt, som omväxling -, då kan jag OMÖJLIGEN somna! Åååå, som jag snurrar runt i sängen och har mig och jag får myrkryp i benen och lägger mig åt andra hållet .., stoppar in fötterna under harrys mjuka päls .., men somnar gör jag inte! Natten till idag låg jag vaken till mot fyratiden.

Kan det vara så att man är en sån otrolig vanemänniska, så den här varannanveckasnatten blir helt uppåt väggarna?  Och nu har det ju gått troll i det .., nu är jag orolig att jag inte ska somna och då blir det väl just så?

Nåväl.
Efter två timmars sömn och arbete till ett och därefter en sväng till bonden Stig för att hämta två burkar honung, känner jag mig ändå som en människa.

Någon annan som har det så här?


6 kommentarer:

Anonym sa...

Ofta men jag behöver inte jobba kan vila middag

Friherrinnan

Eva i Tyresö sa...

Oroa dig inte för du klarar det även utan sömn.....

Jag fick just hem ett papper med frågor om hemköp Haverdal......
jo personalen Elisabet är jag förtjust i. Men i somras....hum hum KRAM

Bert Bodin sa...

Jag sover vanligtvis gott. Ett undantag är, när jag ska ut och flyga på morgonen. Jo, jag somnar. Men jag vaknar en gång i timmen och tittar på klockan. Dn sömnen är inte mycket att hänga i julgranen.

Elisabet. sa...

Friherrinnan: ja, det måste vara ljuvligt!

Eva i Tyresö: det är många fina i affären Eva!

Bert i Luleå: så är det för mig också .., livrädd att försova mig, fast jag aldrig har gjort det :)

Kattis sa...

Natten mot måndag, alltid under terminerna...

Elisabet. sa...

Kattis: så jobbigt! Och stressande!