onsdag 7 oktober 2015

Hurra för Brandon! 


Möjligen var det Anders som tipsade mig om Instagramsidan Humans of New York, men det spelar ingen roll .., någon var det .., och jag bara älskar den!

Varför?

Jo, jag tycker om det här sättet som fotografen Brandon Stanton närmar sig människor - med till synes värme och respekt - och jag tycker att det är oerhört intressant att få ta del av andra människors tankar och livsöden.

Dessutom har han verkligen gjort skillnad för många människor.
Ordnat insamlingar (och vilka summor!) för undervisning av barn och ungdomar som kanske annars haft eller kunnat få det trassligt, ja, det är mängder med såna saker!




Här berättar han själv om hur det går till.

Och idag fick jag leveransavisering att boken som jag beställt är på väg!

Glädje! Glädje!

Här finns axplock ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker också att det är fantastiskt att se bilderna och läsa. / Lena