söndag 4 oktober 2015

Knackig början på söndagen ....

Bakar bröd till fisksoppan, men glömmer att den kalljästa degen nog ska jäsa ytterligare en gång.
Brödet blir ingen höjdare.
(Kan eventuellt bero på att sömnen inte infann sig förrän vid tretiden natten mot idag. Ära vare P1:s nattsändningar. Det här med supraledare visar sig vara intressant och jag inser att dylika program nog inte främjar nattsömnen. Man blir bara piggare och mer nyfiken.)

Jag dammsuger hela nedrevåningen.
Fint!
Då kommer någon in med skor och har fullt med gräs under skorna.
Som inte tas av.

Till soppan tänker jag mig hela musslor, alltså i fina skal som simmar omkring och förgyller det hela. Pv, som cyklat till affären för att handla lite annat, men även musslor, kommer hem med musslor utan skal. För övrigt tycker han inte alls om musslor.

Sen ska han baka äppelkaka.
Då lyckas jag klicka bort receptet.

Nu kan allt bara bli bättre!

Och ikväll är det ju Akuten!

5 kommentarer:

Anonym sa...


Snälla rara Elisabet .är det så illa så du ser akuten som din räddning.

Kram på dig

Friherrinnan

Kattis sa...

Allt blir bättre med (kanel)bullar! ;)

Bert Bodin sa...

Bättre lycka nästa söndag!

Ruta Ett sa...

Hahaha, visst känns det skönt när allt bara kan bli bättre! då kan man slappna av på ett helt annat sätt!

mossfolk sa...

Haha, ja ibland är livet riktigt hårt :D
Hög igenkänningsfaktor på nydammsuget golv och någon som kommer in med skor (alternativt en hund som inte blivit torkad om tassarna) :)