torsdag 7 april 2016

Efteråt ....


.... kom solen fram och jag öppnade dörren och släppte ut hundarna och sa "snart kommer husse .., snart kommer han!" och harry spanade åt alla håll och kanter och hon som fyller tolv år i morgon brydde sig inte så värst, utan funderade nog mera på om det kanske kunde finnas nåt ätbart där ute, men det gjorde det inte.

Sen kom husse verkligen promenerande från kullen till - i dessa gipsade-handledstider åker han buss till och från jobbet - och harry blev galen av glädje och skuttade i världsrekordfart upp till den där älskade hussen som för övrigt hade med sig en bukett tulpaner till matte, dvs, till mig.

Fina, fina tulpaner, inhandlade på torget i Halmstad.
S p ä n s t i g a.



Fördelade dem i två glasvaser vilka inhandlats till billig penning på någon loppis (särskilt fina är dom om där lite etsat mönster på glaset) och där står dom nu och gör hjärtat glatt.

Glad blir jag också över kaffekoppen som jag hittade i antikhandeln i Sälen.
Det är den som skymtar till höger om tulpanen.

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Åh så härligt med solljus och tulpaner! Här tror jag att tulpansäsongen får vara över för i år. Nu hade jag förvisso satt massor med lökar just för att kunna plocka in någon egen bukett från trädgården, men de tulpanerna har ju rådjuren nu knaprat i sig... Nu står här istället en bukett vitsippor och scillor. Det är inte fy skam det heller :) Men någon sol har vi inte (än).

bella sa...

så fina tulpaner! och en riktig gentleman din make som kom hem med dom till dig!
man måste passa på nu, för tulpansäsongen är snart slut.
koppen är också fin. och vasen. jag handlar också en hel del på loppis. man hittar fina grejor som inte finns i vanliga butiker.

Turtlan sa...

Härligt med lite "romantik" en vanlig torsdag.

Här kom solen också på sena eftermiddagen. Någon vårvärme har vi inte alls haft här än. Inte det minsta.

Väntar!