torsdag 20 juli 2017

Kväller ....


Och norrifrån, i alla fall från Upplands Väsby, har Emma, Fanny och Sabina kommit körande, allt för att ha "trevligt" i Tylösand, på After Beach och sånt som jag knappt vet vad det är.

Men ikväll blev det inget sånt.
När jag för en timme sedan kom hem från jobbet (hysteriskt mycket att göra; på tre timmar var det kö hela tiden och jag slutar aldrig att förundras över hur suveräna sommarjobbarna är, inte minst Brooks som arbetade sista timmen med mig. Sååå rask och effektiv han var!), ja, när jag kom hem i alla fall, så  berättade pv att flickorna var nere på stranden, så jag tog cykeln och susade iväg - det tar kanske tio sekunder - och då upptäckte jag dem, men nu på väg hem hit.

En av dem hade badat ("varmt i vattnet!") och det var inte Emma, utan Sabina.
Det är Sabina som sitter längst till höger på bilden.
Nu sitter dom och spelar Plump med pv .., själv är jag för trött.

Foto: Sabina Lundström

Den som badade tog bilden av kompisarna som firade sin semester, sittandes där nere och med solen på väg ned i väster. Liiite ovant känns det att ens barnbarn är så vuxen att hon kan dricka ett glas rosévin nere på stranden, men så slog det mig att hon är myndig sedan två år tillbaka och försörjer sig själv .., ja, det är väl så det är.

Fina flickor är det i allal fall och jag tycker nog att pv blev aningen piggare nu med några skönheter i huset ,-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst är det lustigt så snabbt barn och barnbarn blir vuxna med vuxna vanor. :-)
Hoppas PV kryar på sig snabbt!
Kram till semestern
Biggan i B.