måndag 21 augusti 2017

Börja om från början ...


Fyra månaders rehabilitering .., fyra veckors arbete, tre veckors semester, en veckas sjukskrivning och så nu .., blir det arbete. Nu blir det vardag.
Hostan har tackat för sig (tack och adjö, kom aldrig tillbaka!) och jag har svängt förbi Steninge och tagit mig en simtur i ett underbart ljuvligt (nu kom båda orden på en gång) hav, kanske arton grader, kanske sjutton, men skönt var det!

Kvinnan på rollatorn är där ofta och sitter och tittar ut över världen.
Längtar kanske att bada?

Ute på piren där badstegen är, skymtar ett äldre par på väg i vattnet.
Och ute på Storaskär slängde en man kläderna och hoppade rakt i plurret!


Flera cyklister stannade till och tog paus.
Några gick ut på piren ..,, stod där och tittade och plockade fram sina mobiler.

Bakom mig satt en man och en kvinna och kvinnan pratade länge, länge i sin mobiltelefon .., berättade om helgen som varit, om en tur över till Helsingör och om en operation som skulle ta tretton timmar!! Hon lät väldigt glad.

Sen åkte jag hemåt .., tog en iskall dusch och är nu snart redo för kassörskejobbet.

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Jag blev nyfiken på damen med rollatorn. Du har aldrig gått fram och småpratat med henne?

Elisabet. sa...

Turtlan: nej, faktiskt inte. Och det är ovanligt.