söndag 20 augusti 2017

Denna dagen ett liv ...


Ja, eller en alldeles vanlig, stillsam söndag.
Det var nog mer så, tror jag.

Och ömsom skyfall och ömsom strålande solsken!
Pv som byggde på den inglasade altanen som blir så fin, så fin.
Tänk, där ska vi sitta under kulna höstkvällar .., tända ljus .., kanske en fotogenlampa ..,  en hörnsoffa att kura i .., ja, det känns så bra bara att tänka på det!


Sona - pv:s moster - kom och gjorde oss glada!
Med sig hade hon en nybakad (ännu ljummen) toscakaka som var så saftig och fin!
Och jag blev glad av att se hennes smultronstrumpr!
Det blev två timmars surr om allt möjligt; mycket handlade om det stundande bröllopet mellan Hilda och Patrik. Jag har lovat att hämta och skjutsa Sonja till och från bröllopet.


Det är faktiskt nästan sanslöst vad den här hostsvängen har tagit på krafterna!
Natten mot idag gick pv och lade sig på soffan Ektorp; då han inte ville väcka mig med sina hostattacker. Det går liksom fram och tillbaka. Själv har jag känt mig ganska pigg och i morgon blir det jobb igen.



2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

En liten korrigering. Moster har jordgubbsstrumpor! Smultron sitter ett och ett på varsitt långt skaft.

Man får ju inte fara med osanning.

;-)

Elisabet. sa...

Bert: ja, du har du rätt i .. men jag var så inne i en smultrondiskussion på malåsidan, så det var nog därför. Och så där avlånga jordgubbar har i alla fall inte vi ,-)