söndag 31 december 2017

Vad jag önskar  ....


På jobbet har vi i  någon veckas tid önskat kunder God Jul och nu önskar vi dem "Gott Nytt År" och man är mycket noga med att inte glömma någon kund, det skulle kännas så orättvist och alltså blir det ett evigt tillönskade om det goda.

Till sist känner man sig som en papegoja.

Det är likadant på Facebook.
Skriver man inte en hälsning hos alla vänner, ja, då känner man sig ...oförskämd.
Dryg.
Jaha, hon bryr sig inte?
Ungefär så.

På nåt sätt känns det som om det blir inflation i alla hälsningar.

Detta till trots tar jag en alldeles vanlig bild av kaffekoppen - den som gör mig så glad - och så säger jag så här: till er bloggvänner som nu och då tittar in och läser några rader och kanske förfasas över hur mycket jag skriver, men ändå finns där .., ååå, så jag önskar er allt gott!
Ja, ett fint nytt år då ni får vara friska - eller så friska som det går att bli - (tänker bland annat på dig Kerstin i Dalarna som åker ut och in på sjukhus) och att ni får känna er i harmoni med tillvaron.
Det här att vara så himla lycklig; det är ju mer ögonblicksverk, tycker jag.

Själv ser jag verkligen fram emot det kommande året.
Jag räknar dagar och hoppas vid Gud (eller någon annan) att jag får leva och hinna bli pensionär!
Ja, det är nu inte allom givet.

Ha det så gott nu!
Snart ska pv skjutsa mig till affären för eftermiddagspasset, så här blir det - som alltid - ett stillsamt firande av det gamla årets uttåg. Jobb även i morgon och på måndag och tisdag.

Ja, lika så bra att jag säger det då: Gott Nytt År till er alla!

14 kommentarer:

Unknown sa...

Och ett riktigt gott nytt år till dej med. jo livet blir inte alltid som man tänkt så därför ska man njuta här och nu. Har jag lärt mej. Hoppas kommande året blir njutbart, lugnt och fridfullt, och fyllt av positiva upplevelser. Kram till dej och de dina önskar Renée Norehn.

-B- sa...

Ett riktig godt nytår ønskes deg og PV .Dette året blir det store endringer både for deg og meg .Men det blir sååååååååå bra tilslutt .

Stoooooooooor kram .

Ulrika sa...

Jag orkar inte önska alla allting hela tiden överallt, då finge man ju inte göra annat. :-D
Jag hoppas väl att folk fattar att jag önskar dem gott, ändå.

Gott nytt år på er från oss här i Fjugesta. :-)
Här blir det oerhört lugnt "firande"; det är bara jag och två hundar och två katter. Det blir stickning och film och kanske en tupplur. Nöjd så är jag.

Kram!

Ruta Ett sa...

Jag har bestämt mig för att inte önska "Gott Nytt..." på Fb. De som jag känner vet ändå att jag verkligen önskar dem allt gott för 2018!
Det är mycket jag önskar för det nya året för mig själv, för min familj, för mina vänner och för alla i världen och det måste jag ju tro på att det blir!

bettankax sa...

Gott Nytt År Elisabet, må det bli som du önskar och bättre.

Steel City Anna sa...

Harmoni låter bra det :) gott nytt år!

Rexxie sa...

Gott Nytt År!

Snapshot by Tony sa...

Jag önskar er ett fint 2018. Det där med pension låter så härligt. Det fina är att jag är i den åldern nu så jag kan också plocka ut den något i förtid :-)

Cecilia i Houston sa...

Gott Nytt År Elisabet! Tack för en fortsatt fin blogg (och instagram) som jag följer här från mitt hörn i USA.

Gerd sa...

Gott Nytt År till dig och Thomas! Här firar vi i lugn och ro , Kjell och jag och Tyson. 2017 har varit ett år med många tankar och oro, men till slut fattade jag ett beslut som jag inte har ångrat en sekund. Att sluta jobba medan jag har ben och huvud i behåll är det bästa jag har gjort på senare år. Sen har jag fått en nystart i livet, jag har fått skola in mig som vikarie på biblioteket, en dröm jag haft i många år! Jag hoppas bara att jag får jobba lite extra där, biblioteket är en lisa för en utmattad själ! Ha det så gott och jag hoppas vi får ses till sommaren!

Anonym sa...

Önskar er allt gott båda två! ellem

Anonym sa...

Gott Nytt År Elisabet (& Tomas förstås)!

Önskar att du får många friska år som pensionär, med början 2018.

Massa kramar!

Barbro D

6 minuter kvar...

mossfolk sa...

Jag ögnar igenom allas nyårshälsningar, men har nog knappt svarat på en enda... Undantaget någon specifik bild.
Men det var väldigt trevligt att i affären bli önskad God Jul :)

Gott Nytt År!

Elisabet. sa...

Renee Norehn: detsamma önskar jag dig - verkligen ett fint år -!
-B:-: ja, jag sa det till pv igår, det blir ett år som inte liknar nånting annat ,-)
Ulrika: vi gick i säng vid halv 11, men sen, vid tolslaget, då blev jag pigg och var varken bra länge till!
Ruta Ett: precis! Och jag hoppas också att förnuftet ska råda här på jorden, men är kanske aningen mer pessimistisk än du ,-)
bettankax: det räcker om det blir som jag önskar ,-)
Snapshotbytony: ja, jysses så härligt det ska bli!
Cecilia i Houston: jag har ingen - eller kollar aldrig någon - räknare, så det är en överraskning när någon säger att dom tittar in ibland! Så roligt! Gott Nytt till dig också!
ellem:
Gerd: hoppas att jag känner likadant - men det tror jag -.

ellem: <3
Barbro D:ja, det är ju det man hoppas på! Min pappa han knappt vara pensionär ..
mossfolk: Glad Påsk! säger jag då .-)