lördag 16 februari 2019

Dagens fönster ...


Nej, vi är inte där ännu, men så långt borta är det ju inte heller.
Längtar jag efter vår?
Ja, men det känns inte som någon brådska.
Den får komma när den vill.
I fjol var det snö när vi kom hem från Sälen i början av mars.

Läser på instagram att somliga hör koltrasten flöjta tidigt om morgnarna.
Så är det inte här.

Men igår, vid tre, fyratiden .., då var det som ett trolleri nästan!
Plötsligt fanns det där ., det där ljuset och den där  d o f t e n  som är så underbar!

Och ikväll ska jag bädda med ett underlakan som hängt i ett par dagars tid.

(Bilden är från innergården i Ystad, där jag bodde).

2 kommentarer:

Jessica sa...

Här i Västerås är det också vår i luften.
Lite tidigt tycker jag som älskar vintern.

Ha en fin lördag!

Elisabet. sa...

Jessica i Västerås: ja, jag känner ingen vårstress, den kommer när den kommer. Men nog blir jag extra lycklig när man anar vad som väntar.
När man dessutom inte har ett fast schema längre, då blir stressen ännu mindre. Jag vet att jag hinner ta tillvara på allt det där fina.